رهبر معظم انقلاب اسلامی ، صبح روز سهشنبه در دیدار مسوولان کشور ، اندیشمندان خارجی شرکتکننده در هجدهمین کنفرانس وحدت و سفیران کشورهای اسلامی در ایران با تبریک میلاد مسعود خاتمالنبیئین
کد خبر: ۶۳۸۶۷
حضرت محمد مصطفی (ص) و ولادت باسعادت حضرت امام جعفر صادق (ع) جهان اسلام را به وحدت و هوشیاری در مقابل توطئههای تفرقهافکنانه استکبار فراخواندند.
به گزارش ایسنا ، حضرت آیتالله خامنهای وحدت را یکی از مهمترین نیازهای امروز و همیشهی امت اسلام برشمردند و خاطرنشان کردند: معیار و محور وحدت که جمهوری اسلامی ایران ، دنیای اسلام را به آن فرا میخواند ، وجود مقدس نبی مکرم اسلام و یاد و نام آن بزرگوار است.
ایشان ، سرنوشت کنونی جهان اسلام را ناشی از کمتوجهی به «مقوله وحدت» دانستند و افزودند: برخی اختلافات قومی ، مذهبی و سیاسی به طور طبیعی در جهان اسلام وجود دارد که میتوان با تکیه بر تعالیم پیامبر خاتم بر آنها غلبه کرد ، ضمن آنکه دستهای توطئهگر دشمنان اسلام ، بیوقفه در حال ایجاد تفرقه و خصومت در میان مسلمانان است که غلبه بر این توطئهها ، دشوارتر است و عقلای همه فرقههای اسلامی باید با هوشیاری کامل ، در مقابل امواج سهمگین این فتنهها بایستند.
حضرت آیتالله خامنهای ، بیداری امت اسلام را موجب افزایش و پیچیدهتر شدن توطئههای تفرقهانگیز آمریکا - صهیونیزم و دیگر مستکبران جهان خواندند و افزودند: منابع بیپایان طبیعی ، میراث عظیم فرهنگی ، نیروی انسانی کارآمد و بازار بزرگ 1.5 میلیارد نفری مسلمانان ، قدرتهای سلطهگر را برای تسلط کامل بر جهان اسلام به طمع انداخته است اما وحدت مسلمانان ، سدی بسیار قوی در برابر این توطئهها ایجاد خواهد کرد به همین علت دشمنان اسلام همه تلاش خود را برای شکستن این سد بهکار گرفتهاند.
ایشان ، انقلاب اسلامی ملت ایران را موجب بیداری ، اعتماد به نفس و امیدواری ملتهای مسلمان دانستند و خاطرنشان کردند: به علت تاثیرپذیری امت اسلامی از ملت ایران توطئههای جهانخواران ، امروز بر جمهوری اسلامی ایران متمرکز شده است اما آنها برای تسلط بر همه جهان اسلام از آفریقا گرفته تا خاورمیانه و تا شرق آسیا تلاش میکنند و این هشداری به دنیای اسلام است که اگر در مقابل توطئههای استکبار ، ایستادگی نشود هیچ کشور اسلامی در نهایت از تعرض جهانخواران مصون نخواهد ماند.
حضرت آیتالله خامنهای با اشاره به فقر فکری دشمنان اسلام برای ارائهی مکتب و تفکراتی والا و جذاب افزودند: آنها برای پوشاندن این ناتوانی و فقر اندیشه ، پرچم حقوق بشر و مبارزه با تروریسم را بلند کردهاند ، در حالی که آمریکا و صهیونیزم ، خود پرچمدار نقض حقوق بشر و تروریستپروری هستند.
رهبر معظم انقلاب ، مسوولیت نخبگان ، روشنفکران و سیاستمداران اسلامی و صاحبان قلم و بیان را در مقابله با توطئههای پیچیدهی استکبار بسیار سنگین برشمردند و تاکید کردند: باید ضمن مقابله هوشیارانه با این توطئهها و افشای دشمنی عمیق آمریکا و صهیونیزم با دین مبین اسلام ، دلهای مسلمانان را به آینده روشن خود امیدوار ساخت و ضمن استفاده از علم و عقل و تدبیر در جهت تقویت درونی امت اسلامی ، پایداری در مقابل زورگویان جهانی را تشویق کرد تا پروردگار نیز به وعده تخلفناپذیر خود عمل کند و اسلام و مسلمانان به جایگاه شایسته خویش دست یابند.
در آغاز این دیدار ، رییسجمهور با تبریک میلاد پیامبر ختمی مرتبت (ص) و امام جعفر صادق (ع) ، به نیاز روزافزون جامعهی بشری به تعالیم اسلام اشاره کرد و گفت: در دنیایی که «بیعدالتی ، فقر و تبعیض» و افزایش سلطهگری و جنگ ، بشر را تهدید میکند ، تعالیم اسلام میتواند انسان سرگشته امروز را سر و سامان دهد.
آقای خاتمی ابراز امیدواری کرد مسوولان نظام اسلامی با افزایش خدمت به مردم و تلاش برای ارتقای جایگاه امت اسلامی ، بیش از پیش به مسوولیتهای خود در قبال اسلام عزیز عمل کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها