لایحه ترک سل که در اولین روزهای آغاز دوره هفتم مجلس شورای اسلامی مطرح شد ، در آخرین جلسه علنی مجلس در سال 83 نیز برای رفع ایرادات شورای نگهبان بررسی و اصلاح شد.
کد خبر: ۶۱۳۸۰

براساس این لایحه ، به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه داده می شود نسبت به اجرای موافقتنامه پروانه شبکه و خدمات ارتباطات سیار که با شرکت ایران سل منعقد شده است ، با رعایت اصل 44 قانون اساسی و در امور غیرحاکمیتی از جمله فرکانس و شبکه مادر با رعایت زیرساخت و موارد قید شده ، اقدام کند.

رای نمایندگان به لایحه برداشت
800 میلیون دلار از حساب ذخیره ارزی

لایحه اصلاح ماده 60 قانون برنامه سوم توسعه برای برداشت 800 میلیون دلار از حساب ذخیره ارزی به تصویب نمایندگان مجلس رسید. از این مبلغ 75 میلیون دلار برای جبران خسارات ناشی از بارش برف گیلان ، 30 میلیون دلار برای جبران خسارات زلزله زرند کرمان ، 125 میلیون دلار برای جبران خسارت ناشی از خشکسالی ، زلزله و حوادث غیرمترقبه در استان هایی که خسارات ناشی از این حوادث در آنها جبران نشده است و 300 میلیون دلار برای طرحهای تملک دارایی های سرمایه ای انسانی ، با اولویت طرحهایی که در سالهای 83 و 84 به پایان می رسد ، اختصاص یافت.

تشکیل فراکسیون پیگیری امور ایرانیان خارج از کشور

سیدعلی ریاض ، نماینده مردم تهران از تشکیل فراکسیون پیگیری امور ایرانیان خارج از کشور خبر داد. عضو کمیسیون اصل 90 ، بررسی و ارائه طرحها و تدابیر لازم برای حفظ هویت ایرانیان خارج از کشور ، حمایت از حقوق و مطالبات بر حق ایرانیان مقیم خارج و دفاع از حضور موثر ایرانیان خارج از کشور در تمامی صحنه های داخلی را هدف عمده تشکیل این فراکسیون اعلام کرد.

152 نماینده مجلس خواستار
محاکمه عاملان ربودن امام موسی صدر شدند

152 نماینده مجلس در نامه ای خواستار محاکمه آمران و عاملان ربودن امام موسی صدر و آزادی وی شدند. امام موسی صدر در 9 شهریور 1357 در یک سفر رسمی به دعوت دولت لیبی ربوده شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها