رئیس مجلس شورای اسلامی گفت : اطاعت شیعیان عراق از مرجعیت آیت الله سیستانی ، نظم و آرامشی را که ارتش امریکا از برقراری آن در یک محله کوچک عاجز مانده بود، به نجف و کوفه بازگرداند.
کد خبر: ۴۷۲۱۱

به گزارش واحد مرکزی خبر، غلامعلی حدادعادل در نشست علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی افزود: سالروز ولادت حضرت علی (ع) امسال در حالی برگزار می شود که افکار عمومی مردم جهان به سوی مرقد مطهر ایشان جلب شده است . وی به فرازهایی از سخنان حضرت علی (ع) اشاره کرد و افزود: هنگامی که امیرالمومنین علی (ع) حاکمی قدرتمند بودند ، کرامت و حقوق انسانها را در حد اعلا مراعات می کردند ، اما اشغالگران عراق برای تسلط بر منابع نفتی این کشور حاضرند هفت اقلیم جهان را به آتش بکشند و هزاران مرد و زن بی گناه و بی پناه را نابود کنند تا دنیای آنها تامین شود. حدادعادل با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور امریکا که گفته است در حمله به عراق از حیث محاسبه میزان مقاومت مردم در برابر خودمان اشتباه کرده ایم ، گفت : جورج بوش به اشتباه خود اعتراف می کند اما نمی گوید منشائ این خطا چه بوده است؛ رئیس مجلس همچنین به دستاوردهای سفر هفته گذشته خود به شهرستان زلزله زده بم اشاره کرد و گفت : با توافق مردم زلزله زده بم ، من به عنوان نماینده افتخاری آنان در مجلس شورای اسلامی ، مسائل و مشکلات آنان را پیگیری می کنم و از جانب مجلس در خدمت مردم و مسوولان بازسازی بم هستم. وی افزود: در پی این سفر مقدمات تاسیس دفتر ارتباط مردم بم با مجلس فراهم شده است و این دفتر بزودی کار خود را آغاز می کند.

مجلس هفتم به محل حل مشکلات تبدیل شده است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور جلسه علنی روز یکشنبه مجلس گفت : مجلس هفتم برخلاف مجلس قبلی که به ستاد فرماندهی بحران در کشور تبدیل شده بود، به محل حل مشکلات تبدیل شده است . محمد حسین استکی افزود: ترکیب مجلس هفتم متشکل از جمع کثیری از متخصصان متعهد و معتقد به امام و انقلاب و رهبر است. این افراد آمده اند که با همفکری در جهتگیری سیاست های کشور تاثیر داشته باشند.

مردم از هر جریانی که در پی حل مشکلات
آنها نباشد ، رویگردان خواهند شد

محمد علی حیاتی ، نماینده مردم لامرد هم با اشاره به انتخابات مجلس هفتم گفت : مردم در انتخابات از جریانی رویگردان شدند که به جای حل مشکلات آنها در پی طرح شعارهای ناکارآمد بود. مردم نشان دادند که با هیچ حزب و گروهی عقد اخوت نبسته اند و از هر جریانی که در پی حل مشکلات مردم نباشد رویگردان خواهند شد. وی خاطرنشان کرد: مردم در انتخابات هفتم ، مجلس ارزشی بنیان نهادند اما اگر همین نمایندگان از مسائل اساسی دور بمانند ، مردم از آنها نیز روی بر می گردانند.

نمایندگان با اطاعت از رهبری
حل مشکلات مردم را دنبال می کنند

خلیل طهماسبی ، نماینده مردم لردگان نیز در نطق پیش از دستور خود گفت : مردم در انتخابات هفتم مجلس شورای اسلامی خرد جمعی و بلوغ سیاسی خود را نشان دادند. وی با اشاره به ترکیب نمایندگان مجلس هفتم گفت : نمایندگان با اطاعت از رهبری حل مشکلات مردم را دنبال می کنند.

استیضاح خرم ، اعلام وصول شد

درجلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی ، استیضاح احمد خرم وزیر راه و ترابری اعلام وصول شد. طرح استیضاح وزیر راه و ترابری به امضای بیش از 60 نماینده رسیده است که پس از کش وقوس های فراوان بالاخره از سوی هیات رئیسه اعلام وصول شد.

نادران : قرارداد «تاو» و «ترک سل»
خلاف مصالح و امنیت ملی است

الیاس نادران در تذکری گفت : در ابتدای مجلس هفتم گفتند که قرارداد «تاو» و «ترک سل» قرار است با ترکیه امضائ شود که نمایندگان در آن زمان تذکر دادند که این کار خلاف مصالح ملی است . وی گفت : این قراردادها خلاف مصالح و امنیت ملی است. نادران به سخنان وزیر اطلاعات در مطبوعات اشاره کرد که قراردادها را فاقد مشکل امنیتی دانسته بود. وی گفت : این که یک مقام امنیتی به این اطمینان می گوید مشکل ندارد ، محل سوال است.

تصویب شور اول طرح دستیابی
به فناوری صلح آمیز هسته ای

محمدعلی حیاتی ، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت : شور اول طرح دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای با 234 امضاء در کمیسیون آموزش و تحقیقات به عنوان کمیسیون فرعی بررسی و تصویب شد.

برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی
همزمان با انتخابات ریاست جمهوری

نمایندگان مجلس به 2 فوریت لایحه اصلاح تبصره (5) الحاقی به ماده (8) قانون انتخابات مجلس مصوب 1379رای مثبت دادند. عبدالواحد موسوی لاری ، وزیر کشور در توضیح ضرورت این 2فوریت اظهار کرد: انتخابات میان دوره ای در برخی از مناطق باید در پایان امسال انجام شود اما اگر این کار صورت گیرد ، امکان حضور و مشارکت مردم کم می شود و هزینه های زیادی را هم دربر خواهد داشت. وی ادامه داد: همان گونه که مجلس پذیرفت مرحله دوم انتخابات تهران با ریاست جمهوری همزمان برگزار شود ، بهتر است انتخابات میان دوره ای برخی مناطق هم در آن زمان برگزار شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها