در حالیکه روابط ایران و انگلیس به دلیل مسائل به وجود آمده در روابط دو کشور به تیرگی گرائیده است جک استراو وزیر خارجه انگلیس پیامی به وزیر خارجه کشورمان اعلام کرد.
کد خبر: ۲۸۹۸۱
به گزارش ایسنا سفیر انگلیس در تهران در دیدار با خرازی پیام استراو را به وی تسلیم کرد.خرازی در این دیدار با اشاره به اثرات منفی وضعیت سلیمان پور و استمرار بازداشت 2مستندساز ایرانی ، بر آزادی بدون قید و شرط آنها تاکید کرد از مفاد پیام استراو به خرازی خبری منتشر نشده است .

اخبار ضد و نقیض درباره تیراندازی به محل
اقامت کارمندان سفارت انگلیس در تهران

سخنگوی سفارتخانه انگلستان در تهران خبر از شلیک 2گلوله به محل اقامت کارمندان این سفارتخانه واقع در شمال تهران داد. به گزارش خبرگزاری رویتر، وی افزود: این تیراندازی که یکشنبه شب صورت گرفت ، خسارتی در پی نداشته است . از سوی دیگر با وجود آن که مسوول خبر سفارت انگلیس از وقوع تیراندازی به مجتمع مسکونی سفارت انگلیس خبر داد، اما یکی از نیروهای امنیتی حاضر در این محل معتقد است این موضوع صحت ندارد. هر چند اقدامات امنیتی اطراف مجتمع مسکونی سفارت انگلیس واقع در خیابان شریعتی تشدید شده است ، با این حال یکی از نیروهای امنیتی گفت : تیراندازی به این محل صورت نگرفته است و این ادعا صحت ندارد. این فرد که نخواست نامش فاش شود ،تاکید کرد: این گونه اقدامات از سوی یک سفارت صرفا برای آن است که به این وسیله امکانات امنیتی شان را برای داغ تر شدن موضوع تشدید کنند. همچنین اثری از گلوله بر در یا دیوار بیرونی مجتمع مسکونی سفارت انگلیس مشاهده نشده است . برخی کسبه رو به روی مجتمع سفارت انگلیس نیز در خصوص وقوع حادثه تیراندازی به این مکان اظهار بی اطلاعی کردند. یادآوری می شود هفته گذشته نیز موضوع تیراندازی به سفارت انگلیس مطرح شد، اما بعدا اعلام شد که این تیراندازی در امتداد خیابان فردوسی ، حد فاصل چهارراه جمهوری به سمت جنوب تا سرهنگ سخائی رخ داده و مربوط به تعقیب یک دستگاه خودرو از سوی ماموران کلانتری محل بوده و هیچ گونه ارتباطی با سفارت انگلیس نداشته است .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها