در پی قرائت گزارش تحقیق و تفحص از سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی که انتقادات بسیاری را نسبت به رویکرد و نحوه تهیه این گزارش برانگیخت ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به اظهارنظر پیرامون این موضوع پرداختند.
کد خبر: ۲۳۷۰۹
آنچه در پی می آید ، نظر 4تن از این نمایندگان است که باهم می خوانیم .

نماینده مردم قم : مخالفان سرسخت ، گزارش را تنظیم کرده اند

عضو فراکسیون مستقل مجلس درباره قرائت گزارش هیات تحقیق و تفحص از صدا و سیما گفت : مدتی است که تحقیق و تفحص از شرکت فولاد، مخابرات و آموزش و پرورش ارائه شده ؛ ولی در این موارد گویا نمی توان تحقیق کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، یثربی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: نباید در تحقیق و تفحص ها تبعیض قائل شد. چطور تحقیق و تفحص از صدا و سیما به این جدیت پیگیری شد؛ به همان شکل نیز باید درخصوص تحقیق و تفحص از مراکز دیگر جدیت به خرج داد تا شاید شائبه سیاسی بودن رفع شود. محمدعلی یثربی گفت : بعضی از کسانی که قبلا مخالف سرسخت مسوولان صدا و سیما بودند، در این تحقیق و تفحص هم شریک بودند و این مساله بر سیاسی بودن تحقیق و تفحص دامن زده است .

نماینده سبزوار: خلاف قانون اساسی است

همچنین نماینده مردم سبزوار در مجلس با اشاره به قرائت گزارش تحقیق و تفحص از صدا و سیما گفت : این گزارش مخالف اصل 175قانون اساسی است . حسن سیدآبادی افزود: طبق این اصل قانون اساسی ، شورای نظارت بر صدا و سیما مسوول مراقبت از عملکرد صدا و سیماست و در دو سال اخیر دو نماینده ای که از مجلس عضو این شورا هستند، حتی یک گزارش درباره تخلف از صدا و سیما در مجلس مطرح نکردند و این مساله ، شائبه سیاسی بودن این گزارش را جدی تر نشان می دهد. عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: در مدت فعالیت مجلس ششم اکثرا تحقیق و تفحص از نهادهای دولتی و اجرایی رد شده است و جای این سوال می ماند که اگر تحقیق باعث سالم سازی می شود، باید برای همه این گونه باشد.

عضوکمیسیون فرهنگی مجلس :
عده ای به دنبال خراب کردن نهادها و سازمان ها هستند

یک عضو فراکسیون دوم خرداد نیز با اشاره به قرائت گزارش تحقیق و تفحص از صدا و سیما در مجلس گفت : عده ای به دنبال خراب کردن نهادها و سازمان های مختلف هستند. سید مهدی موسوی اقدم ، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و نماینده مردم تبریز افزود: در جلسه کمیسیون فرهنگی مقرر شد تغییراتی در گزارش تهیه شده توسط هیات داده شود و برخی نکات غیرواقع و همچنین مسائل دیگری همچون اعطای سکه و اسامی افراد اعلام نشود، که متاسفانه آقایان گزارش را بدون تصحیح در صحن قرائت کردند. این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: در همه نهادها و سازمان ها جوایزی چون سکه داده می شود و اعطای سکه در صداوسیما نیز یک امر طبیعی و مرسوم است ؛ بخصوص که صدا و سیما نیز نهادی است که از همه مراکز بیشتر نیاز به این کارها دارد؛ چون در هفته چندین مسابقه و برنامه های مختلف با حضور مردم برگزار می شود و اگر جایزه و یا سکه ای به منتخبان ندهد، پس چه کار کند؛ عضو فراکسیون دوم خرداد در خصوص شائبه سیاسی بودن گزارش تحقیق و تفحص تاکید کرد: کسی که نماینده مردم می شود، نباید در گزارش به مردم ، گرایش های سیاسی خود را دخالت دهد، تا مردم به او بی اعتماد نشوند.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 :
مدت فعالیت هیات تحقیق و تفحص ، مدتها پیش به پایان رسیده بود

نایب رئیس کمیسیون اصل 90مجلس درباره تذکر نماینده تاکستان به هیات رئیسه مجلس مبنی بر این که به دلیل تمام شدن مهلت فعالیت گزارش هیات تحقیق و تفحص از صدا و سیما، قرائت گزارش از صحن مجلس نیز غیرقانونی است ، گفت : من در مقام نایب رئیس کمیسیون اصل 90 شکایت ایشان را وارد می دانم . به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد علی موحد افزود: تذکر نماینده تاکستان بسیار بجاست و مهلت فعالیت هیات تحقیق و تفحص مدتها پیش به پایان رسیده بود و این موضوع در کمیسیون اصل 90 نیز مطرح شد. نماینده مردم کهگیلویه در مجلس گفت : ولی وقتی مسائل و اغراض سیاسی در گزارش وارد می شود، ارزش آن از دست می رود و من معتقدم در گزارش تحقیق و تفحص از صدا و سیما نیز اغراض و مسائل سیاسی دخیل است .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها