رئیس مجمع تشخیص مصلحت گفت : امروز خطر جنگهای میکربی و شیمیایی جدی است و ما باید با استفاده از تجارب پزشکی در دوران دفاع مقدس ، خود و جهان را از این تسلیحات شوم مصون نگهداریم .
کد خبر: ۱۴۸۷۱
به گزارش خبرنگار ما، آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم افتتاحیه کنگره طب نظامی با اشاره به مشکلات دارو و تجهیزات کم پزشکی در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: بخش پزشکی در دوران دفاع مقدس در حد اعجاز عمل کرد. او با انتقاد از رفتارهای دوگانه غرب در برخورد با سلاحهای شیمیایی و هسته ای گفت : چگونه غرب می خواهد جلوی گسترش سلاحهای غیرمتعارف را بگیرد، در حالی که اسرائیل 400کلاهک اتمی آماده پرتاب دارد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این که غرب در صورت صادق بودن ، توانایی نابودی تمامی سلاحهای غیرمتعارف را دارد، گفت : آنها که در زمان جنگ به عراق سلاح شیمیایی تحویل دادند، امروز نیز کار خود را دنبال می کنند.
اظهارات فرمانده سپاه
همچنین سردار سرلشکر رحیم صفوی ، فرمانده کل سپاه پاسداران در این همایش گفت : در زمان حاضر، خطوط مقدم جبهه ها به داخل شهرها کشیده شده است و صدمات و تلفات انسانی تنها به نیروهای نظامی اختصاص ندارد، بلکه عموم مردم را تحت تاثیر قرار می دهد. او تصریح کرد: با توجه به این شرایط، ضرورت دارد که در نگرش به طب نظامی ، تغییر و تحول اساسی صورت گیرد و از نگرش سنتی خارج شویم . فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر ضرورت کسب اطلاعات آشکار و پنهان از سلاحهای غیرمتعارف و متعارف دشمن گفت : هر لحظه امکان دارد که دشمن از سلاحهای شیمیایی ناشناخته استفاده کند و ما باید در زمینه مواجهه با این سلاحها آمادگی داشته باشیم .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها