رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز نیروهای مسلح:

سربازان با گواهینامه مهارت ترخیص می‌شوند

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز نیروهای مسلح گفت: امسال 200 هزار سرباز دوره‌های آموزش مهارتی را در پادگان‌ها می‌گذرانند.
کد خبر: ۱۲۱۹۷۷۲
سربازان با گواهینامه مهارت ترخیص می‌شوند

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، امروز در چهارمین روز از هفته ملی مهارت و در حاشیه همایش سرباز،‌ مهارت و اقتدار ملی در محل وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران اعلام کرد: سال گذشته براساس برنامه‌ریزی انجام شده 200 هزار سرباز دوره‌های آ‌موزش مهارتی را گذرانده و گواهینامه گرفتند و امسال نیز برای 200 هزار نفر سرباز برنامه‌ریزی شده که دوره‌ های مهارتی را در پادگان‌ها بگذرانند.

کمالی درمورد اینکه آیا آموزش مهارت هم برای سربازان اجباری می‌شود گفت: برنامه‌ریزی شده تا سال 1401 هر جوانی که به عنوان سرباز وارد نیروهای مسلح می‌شود با یک مهارت خارج شود و همزمان با دریافت کارت پایان خدمت گواهی مهارت را نیز بدست آورد.

وی در پاسخ به این شبهه که سربازان برای گذراندن این دوره‌ها هزینه می‌پردازند، گفت: تمام دوره‌های مهارتی که در پادگان‌ها به سربازان ارائه می‌شود رایگان بوده و سرباز مبلغی نمی‌پردازد.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز نیروهای مسلح همچنین گفت: برای رشته‌های مختلف آموزش مهارت به سربازان با وزارت کار، وزارت جهاد کشاورزی،‌ آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات تفاهم‌نامه‌هایی امضا شده است که سربازان دوره‌های مختلف را د ر آموزش‌های کلاسیک و مهارتی بگذرانند.

وی خود را پدر معنوی سربازان دانست و گفت: خبر خوش اینکه امسال مشوق‌هایی برای مهارت‌ آموزی سربازان در نظر گرفته شده و امسال سال نشاط سربازی نامیده شده است.

سردار کمالی درمورد اینکه آیا فرزندش نیز به سربازی می‌رود، گفت: فرزند من هم اکنون دانش‌آموز کلاس ششم است و انشاءالله در آینده به موقع به سربازی اعزام خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها