نماینده مجلس در گفت‌و‌گو با جام جم آنلاین ؛

پیشرفت‌های ایران در آموزش قابل مقایسه با قبل ازانقلاب نیست

نماینده حوزه انتخابیه بناب در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌گوید دستاوردهای آموزش و پرورش ایران پس از انقلاب بسیار زیاد است.
کد خبر: ۱۱۸۴۰۲۲
پیشرفت‌های ایران در آموزش قابل مقایسه با قبل ازانقلاب نیست

به گزارش جام جم آنلاین، ضیاءالله اعزازی ملکی نماینده حوزه انتخابیه بناب در دوره دهم و هشتم مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با جام جم آنلاین اظهار داشت: جمعیت ما قبل و بعد از انقلاب با هم فرق دارد و قابل مقایسه نیست. جمعیت ما اکنون سه برابر نسبت به قبل از سال 1357 افزایش یافته است و در واقع یک سوم جمعیت کنونی قبل از انقلاب در ایران زندگی می کردند. از این نقطه نظر باید وضعیت تحصیلی این دو دوره را با هم مقایسه کنیم.

اعزازی عنوان کرد: با اینکه جمعیت آن زمان به میزان یک سوم کنونی تخمین زده می‌شود اما سراسر کشور به شدت با مشکلات مربوط به امکانات و تجهیزات مدارس روبرو بود. در واقع به نسبت جمعیت آن زمان امکانات بسیار کم بود.

این نماینده مجلس گفت: به برکت انقلاب و در اثر خدمات نظام جمهوری اسلامی با وجود اینکه جمعیت نزدیک به سه برابر شده است اما نرخ بی‌سوادی در کشور زیر 10 درصد است، این استنباطی است که من دارم.

نماینده حوزه انتخابیه بناب در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در همین بناب قبل از انقلاب مدرسه‌ای وجود نداشت که کسی بخواهد در آن تحصیل کند. من خودم آنجا زندگی می‌کردم و چنین چیزی را شاهد بودم. در همان محله‌ای که من زندگی می‌کردم جمعیت نسبت به قبل از انقلاب 10 برابر شده اما مردم به وفور از امکانات آموزشی برخوردارند. کلیه مقاطع تحصیلی در شهرستان وجود دارد و مشکلی به نام کمبود مدرسه نداریم. مردم در شهر ما از مدارس بسیار خوب بهره‌مند هستند.

وی با بیان اینکه به هر حال کمبود برخی امکانات هنوز وجود دارد افزود: افزایش جمعیت و افزایش هزینه‌ها عواملی هستند که برای آموزش و پرورش مشکل تلقی می‌شدند اما این مشکلات با مدیریت حل شده و می‌شود. هم اکنون در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در حال پیگیری این موضوع هستیم که با هماهنگی دولت کمبودهای مدارس وزارت آموزش و پرورش را برطرف کنیم.

اعزازی اذعان داشت: از لحاظ کیفیت آموزشی نیز تفاوت فاحشی با قبل از انقلاب داریم. معلمان ما در دانش‌سراها درس می‌خواندند. در واقع آن‌ها از مقطع سوم راهنمایی وارد دانش‌سرا می‎شدند و سپس با کسب یک دیپلم به تدریس در پایه‌های مختلف می‌پرداختند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در مقطع کنونی معلمان مدارک و مدارج علمی بالایی دارند. در واقع مدارک تحصیلی آن‌ها با معلمان قبل از انقلاب غیر قابل مقایسه است. اکنون در موارد متعددی معلمانی در مقطع ابتدایی تدریس می‌کنند که مدرک دکترا دارند.

اعزازی تاکید کرد: آموزشگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، پژوهش سراها، مدارس استعدادهای برتر و درخشان، مدارس نمونه و سایر مراکز آموزشی محصولاتی هستند که بعد از انقلاب بوجود آمدند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه اگر مشکلی بوجود بیاید به سرعت در صدد رفع آن تلاش‌های زیادی صورت می‌گیرد در پایان گفت: آنچه که در رابطه با مساله آموزش در ایران وجود دارد به هیچ عنوان قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست و نخواهد بود. همه چیز بهتر شده است و به نسبت جمعیت پیشرفت‌های بسیار زیادی کرده‌ایم. در آینده اوضاع آموزش و پرورش بهتر خواهد شد و روزهای بهتری در انتظار وضعیت تحصیلی ایران نشسته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها