متهم به قتل در جلسه دادگاه منکر اتهاماتش شد

جزئیات شکنجه مرگبار ملیکا

متهم پرونده قتل دختر پنج ساله فلاورجانی دیروز در حالی پای میز محاکمه قرار گرفت که اتهامش را انکار کرد. به گفته وکیل اولیای‌دم، متهم به قتل که با اتهامات سنگینی رو‌به‌روست، پیش از این به تمام اتهاماتش اقرار و صحنه قتل را بازسازی کرده بود. رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان هم پس از این جلسه دادگاه، از صدور حکم پرونده در روزهای آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۵۹۵۱
جزئیات شکنجه مرگبار ملیکا

به گزارش جامجم، رسیدگی به این پرونده از نخستین روزهای پاییز امسال و به دنبال مرگ مشکوک دختر بچهای در بیمارستانی در فلاورجان در دستور کار تیم قضایی این شهر قرار گرفت. در تحقیقات مشخص شد، دختر پنج ساله ملیکا نام داشته که از سوی امدادگران اورژانس به بیمارستان منتقل شده بود.

پزشکان با معاینه دختر بچه اعلام کردند، او قربانی کودکآزاری شده و بر اثر شدت جراحات جان باخته است.

خواهر 18 ساله و برادر ملیکا که در بیمارستان حضور داشتند، در تحقیقات گفتند؛ مردی به نام محمدجواد که با پدرمان اختلاف داشت عامل این کودکآزاری مرگبار است.

خواهر ملیکا گفت: محمدجواد ابتدا برادرم را به بهانه پیدا کردن کار به خانهاش برد و در آنجا زندانی کرد. بعد از چند روز به خانه ما آمد و با تهدید اسلحه من و ملیکا را با خود به خانهاش برد. او مرا مجبور به مصرف موادمخدر کرد و چند بار مورد آزار و اذیت قرار داد. حال ملیکا بر اثر شکنجهها بد شد. او را به بیمارستان آوردیم که اینجا فوت کرد.

با شناسایی هویت عامل این جنایت هولناک، تحقیقات برای دستگیری محمدجواد آغاز شد و ماموران خیلی زود او را دستگیر کردند. محمدجواد ابتدا منکر قتل و آزار و اذیت شد، اما در ادامه لب به اعتراف گشود و به شکنجه ملیکا و زندانی کردن خواهر و برادرش و آزار دختر بزرگ خانواده اعتراف کرد. متهم مدعی شد به خاطر طلبی که سر موادمخدر از پدر ملیکا داشته، فرزندان او را گروگان گرفته تا بتواند به پولش برسد.

رسیدگی سریع به پرونده

با توجه به حساسیت ماجرا، پرونده به صورت ویژه رسیدگی شد و بازپرس با تکمیل تحقیقات برای محمدجواد کیفرخواست صادر کرد. پرونده به شعبه اول دادگاه کیفری استان اصفهان ارسال شد. ابتدا چند جلسه تحقیق غیرعلنی در رابطه با ادعای آزار و اذیت خواهر ملیکا برگزار شد و صبح دیروز محمدجواد به ریاست قاضی نجفپور و با حضور یک قاضی مستشار پای میز محاکمه قرار گرفت.

فعالان عرصه حقوق کودکان و و برخی اهالی در جریان رسیدگی به این پرونده، مقابل دادگستری اصفهان تجمع کردند. روز شنبه خبرهایی از سوی فعالان حقوق کودک مبنی بر رضایت والدین ملیکا در شبکههای اجتماعی
دست به دست شد که به نظر میرسید دلیل تجمع این افراد در اعتراض به این موضوع بود.

دیروز در ابتدای جلسه، نماینده دادستان اصفهان با تشریح کیفرخواست گفت: در این پرونده با توجه به تحقیقات صورت گرفته در دادسرا، گزارش پزشکی قانونی، تحقیق از شهود، اقرار متهم و شکایت اولیایدم، محمدجواد متهم به قتل عمد ملیکا، کودکآزاری، حبس غیر قانونی ملیکا و خواهر و برادر وی، آدمربایی و ضرب و جرح عمدی است که تقاضای صدور حکم قانونی برای او را دارم.

در ادامه اولیایدم و وکیل آنها به طرح شکایت پرداختند و با استناد به اعترافات متهم در مراحل بازپرسی، برای محمدجواد مجازات قصاص درخواست کردند.

رئیس دادگاه سپس با تفهیم اتهام به متهم از او خواست به دفاع از خود بپردازد که او پس از قرار گرفتن در جایگاه، منکر اتهاماتش شد و گفت: من این اتهامات را قبول ندارم و اعترافات قبلیام درست نیست.

در ادامه رئیس دادگاه ،اظهارات زن برادر متهم را قرائت کرد که محمدجواد در این باره گفت: این زن را نمیشناسم.

در پایان وکیل محمدجواد به دفاع از موکلش پرداخت و قضات با آخرین دفاع متهم، ختم رسیدگی را اعلام کردند.

صدور رای در مهلت قانونی

احمد خسروی وفا، رئیسکل دادگستری استان اصفهان دیروز پس از رسیدگی به این پرونده گفت: صبح یکشنبه جلسه رسیدگی به اتهامات متهم قتل ملیکای پنج ساله اهل و ساکن فلاورجان اصفهان با حضور اولیایدم و وکلای طرفین پرونده در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان تشکیل شد.

وی افزود: متهم این پرونده با اتهامات قتل عمد طفل، کودکآزاری، حبس غیرقانونی مقتوله و خواهر و برادر وی، آدمربایی و ضرب و جرح عمدی محاکمه شد و پس از ختم رسیدگی قضات در مهلت مقرر قانونی اتخاذ تصمیم و مبادرت به صدور رأی خواهند کرد.

خسروی وفا یادآور شد: رأی صادره که اعلام خواهد شد قابل تجدیدنظر خواهی در دیوانعالی کشور است.

درخواست قصاص برای قاتل

علیاکبر هادی، وکیل اولیای دم بعد از جلسه محاکمه درباره روند رسیدگی به این پرونده به جامجم گفت: روز یکشنبه جلسه رسیدگی به پرونده در شعبه اول دادگاه کیفری برگزار شد که من و موکلانم شکایت را مطرح کردیم.

در این جلسه اولیای دم درخواست قصاص قاتل را مطرح کردند. یکشنبه متهم در حالی اتهامات را انکار کرد که در تمام مراحل بازپرسی به قتل اعتراف و صحنه جنایت را بازسازی کرده بود. حتی در جریان بازسازی صحنه، به محل مخفی کردن وسایل کودکآزاری اشاره کرد که این وسایل کشف شد.

وی افزود: در پرونده شهودی حضور دارند که به ربودن ملیکا و خواهرش توسط متهم و شکنجه آنها شهادت دادهاند. حتی همسایهها صدای نالههای دختربچه را شنیده بودند.

در جلسه دادگاه قضات به تماس با اورژانس و انتقال ملیکا از مقابل خانه متهم به بیمارستان اشاره کردند که متهم ادعا کرد، روز حادثه نمیدانم چه کسی ملیکا را شکنجه کرده بود و به مقابل خانهام آورده بود. من هم با اورژانس تماس گرفتم.

این وکیل دادگستری ادامه داد: با توجه به حساسیت ایجاد شده در منطقه، به این پرونده در دستگاه قضایی با دقت و سرعت رسیدگی شد و متهم پس از چند جلسه تحقیق یکشنبه -20 آبان- محاکمه شد .

هادی درخصوص علت این کودک آزاری گفت: محمدجواد، ابتدا پسر خانواده را به بهانه پیدا کردن کار به خانهاش میبرد و در آنجا حبس میکند. او 13 شهریور به مقابل خانه اولیای دم میآید که پدر ملیکا خانه نبوده و مادر او در را باز نمیکند.

متهم از محلی شبیه پنجره وارد میشود و با تهدید و داد و فریاد و به بهانه دیدن پسر خانواده، ملیکا و خواهر 18 سالهاش را به خانه میبرد و برای رهایی فرزندان موکلم درخواست پول کرده بود.پدر و مادر ملیکا چند بار به خانه متهم مراجعه میکنند اما او اجازه بازگشت بچهها را به خانه نمیدهد. دفعه آخر پدر ملیکا تهدید میکند از محمدجواد شکایت کرده و همراه مامور به آنجا میآید. بعد از این شکایت متهم، سه فرزند موکلم را به خانه برادرش میبرد و دو بار دختر بزرگ را به خانه خودش میبرد و مجبور به کشیدن موادمخدر میکند. او همچنین در این مدت ملیکا را مورد ضرب و جرح قرار میدهد. بدن دختربچه را خیس کرده و با شلنگ او را کتک زده بود. ضرباتی که به سر دختربچه وارد شده بود، باعث مرگ شد. او در این مدت چند بار ملیکا را شکنجه کرده بود.

وکیل اولیای دم در ادامه به آزار دختر بزرگ خانواده اشاره کرد و گفت: خواهر ملیکا شکایتی را در این باره مطرح کرده و به پزشکیقانونی معرفی شد که رسیدگی به این بخش غیرعلنی و توسط دادگاه انجام شد. پرونده در مرحله صدور حکم قرار دارد و قضات حکم محمدجواد را بزودی صادر میکنند.

محمد غمخوار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها