عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین؛

جامعه جهانی در مقابل پول عربستان سکوت کرده است

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: پول عربستان سعودی باعث شده جامعه جهانی نسبت به اقدامات ضد حقوق بشری این کشور سکوت کند و حتی اگر حرفی هم می زند در حد شعار باقی بماند.
کد خبر: ۱۱۶۹۳۷۰
جامعه جهانی در مقابل پول عربستان سکوت کرده است

سید جواد جمالی نوبندگانی نماینده فسا در گفتگو با جام جم انلاین در واکنش به قتل روزنامه نگار مشهور سعودی و منتقد حکومت ریاض افزود: آقای بان کی مون دبیر کل سابق سازمان ملل اعلام کرد که به دلیل کمک های مالی عربستان سعودی به این سازمان نمی تواند گزارشی که در رابطه با کشتار زنان و کودکان یمنی تهیه شده قرائت کند ، لذا با در نظر گرفتن این شرایط نباید امیدوار باشیم که جزئیات قتل روزنامه نگار منتقد سعودی مشخص شود.
وی با بیان اینکه عربستان کشوری است که بدیهی ترین قوانین حقوق بشری در مورد زنان و انسان ها را رعایت نمی کند گفت:این کشور در حالی مجازات گردن زدن را در قوانین خود دارد که عضو کمیته حقوق بشر سازمان ملل نیز هست.
جمالی تاکید کرد: وقتی آقای جمال قاشقچی برای حل یک مشکل ساده وارد کنسولگری عربستان در ترکیه می شود و بعد بدون اینکه از این کنسولگری خارج شود خبر ناپدید شدنش منتشر می شود نشان می دهد به قتل رسیده چون هیچ دلیلی دال بر زنده ماندنش وجود ندارد.
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست مجلس با اشاره به اینکه در چند ماه گذشته هم بن سلمان ولیعهد سعودی، شاهزادگان زیادی رابه گروگان گرفت ودر هتلی زندانی کرد تا پول هایشان را مصادره کند افزود: اگر چنین اتفاقی از سوی کشوری غیر از عربستان انجام می شد دنیای غرب بلافاصله حساسیت و واکنش حقوق بشری نشان وصدای خود را بلند می کرد، اما به واسطه دلارهای نفتی و پول های فراوانی که که از طرف بن سلمان به جیب آنان سرازیر می شود شاهدیم واکنش جدی دراین زمینه صورت نمی گیرد و به یک موضع گیری ساده بسنده می شود.
وی تاکید کرد:جالب است که بدانید که سخنگوی حزب کارگر بلژیک اخیرا در حضور وزیر خارجه این کشور اعلام کرد که اتحادیه اروپا درمقابل جنایاتی که رژیم صهیونیستی و رژیم ال سعود انجام می دهد سکوت کرده است.
جمالی نوبندگانی در ادامه گفت: بنظر می رسد اینگونه اقدامات به دلیل پیشبرد هدف داخلی محمد بن سلمان است تا بتواند هر چه زودتر در سمت پادشاهی عربستان قرار گیرد و در این مسیر هیچ ترسی از اینکه ولیعهد اصلی را کنار زد و یا دیگران شاهزادگان را زندانی و حتی به قتل برساند ندارد.
وی در مورد اینکه چرا موضع گیری جدی در خصوص اقدامات آل سعود انجام نمی گیردافزود: اقایان چون پول می دهند مسائل حقوق بشری را به راحتی از نگاه جامعه جهانی می‌تواند مخفی نگه‌دارند.
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی با اشاره به فساد دیرینه‌ای که در خاندان سعودی وجود دارد، خاطرنشان کرد: حاکمان عربستان در طول دوران حکومتشان اقدامات غیرارزشی فراوانی انجام داده‌اند که با روی کار آمدن بن‌سلمان تمام آن اقدامات علنی شده و در این کشور قبح بسیاری از مسائل شکسته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها