عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین،

با تصویب CFT ، اطلاعات بانکی کشور را دو دستی تقدیم دشمن می کنند

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد با الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم تمامی اطلاعات و تراکنش‌های بانکی کشور، در اختیار آمریکا قرار خواهد گرفت تا بر مبنای این اطلاعات فشارها و تهدیدها را برعلیه نظام بیشتر کند.
کد خبر: ۱۱۶۹۱۹۱
با تصویب CFT ،  اطلاعات بانکی کشور را دو دستی تقدیم دشمن می کنند

محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز در گفتگو با جام جم آنلاین، با اشاره به اینکه چنین کنوانسیون هایی برای مدیریت سیستمی است که آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند افزود:این اطلاعات برای آمریکایی‌ها ارزشمند است چرا که آنها می‌توانند تصمیمات سخت‌گیرانه‌ای را علیه کشور اتخاذ و آنرا اجرایی کنند.

وی با بیان اینکه تامین مالی تروریست های داعشی و القاعده توسط دولت های عربی و آمریکا انجام می شود گفت: اما این کشور ها در لیست سیاه نیستند و دولت های غربی عضو FATF که مدعی مبارزه با تروریسم هستند از این کشورهای تروریست پرور حمایت می کنند.
نماینده تبریز افزود:در واقع ما با مصوبه مجلس برای پیوستن به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم خود را ملزم به رعایت تعیین و تکلیف‌های FATF کردیم اما می دانیم آمریکایی ها بهانه‌ دیگری برای تحریم می آورند ‌تا شدت آنرا بیشتر کنند.
سعیدی با تاکید بر اینکه این تصمیم، اطلاعات مالی کشور دو دستی در اختیار دشمن قرار می گیرد یادآور شد:ما اطلاعاتمان را در اختیار کسانی قرار می دهیم که در حال جنگ با نظام هستند، باید از خودمان بپرسیم آیا جنگ اقتصادی را باور داریم یا نه!
وی گفت: وزارت خزانه داری آمریکا فرماندهی جنگ اقتصادی علیه ایران را بر عهده دارد وبر این باور هستیم آمریکا با داشتن تراکنش ها و اطلاعات پولی و بانکی کشور قصد دارد نقاط ضعف و قوت کشور را رصد کرده تا از این مسیر به ایران ضربه بزنند و با مصوبه مجلس، چنین اطلاعاتی را با دست خودمان به آنها دادیم.
عضو فراکسیون اصولگرایان با اشاره به اینکه هم اکنون ریاست FATF ریاست با آمریکا است افزود: حداقل نمایندگان محترم منتظر می شدند تا آمریکا از ریاست این کنوانسیون کنار برود و بعد این لایحه را مصوب می کردند.
سعیدی با بیان اینکه آمریکا به دنبال بهانه جویی از ایران است تاکید کرد: با مصوب شدن این الحاقیه بهانه جدید آنها این خواهد بود که کسانی که جزو لیست تحریم های امریکا هستند نباید در هیچ یک از بانک ها حساب داشته باشند و یا تراکنش مالی به نام آنها انجام گیرد.
نماینده تبریز گفت: هر چند این مصوبه به تصویب مجلس رسید اما از نهاد های بالا دستی و تصمیم گیر درخواست داریم تا درمورد تایید این مصوبه دقت عمل بخرج دهندو امیدواریم شورای نگهبان نظر دیگری در مورد این الحاقیه داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها