امام جمعه موقت ورامین در گفت وگو با جام جم آنلاین؛

وظیفه داریم تا قیامت پیام‌رسان غدیر باشیم

امام جمعه موقت ورامین ضمن تبریک به مناسبت عید سعیدغدیرخم گفت:به هر میزان برای جشن و پیام غدیر سرمایه‌گذاری کنیم، توانستیم به استمرار نظام ولایت، ادامه راه شهدا و تضمین سعادت دنیا و آخرت خودمان کمک کنیم.
کد خبر: ۱۱۶۱۷۴۸
وظیفه داریم تا قیامت پیام‌رسان غدیر باشیم

حجت الاسلام سید محسن محمودی در گفت وگو با جام جم آنلاین با بیان اینکه روز غدیرخم از بزرگ‌ترین اعیاد اسلامی است، اظهارکرد: این روزدر تعابیر دینی از سایر اعیاد برتر شمرده شده است و آن‌چه که از آیات قرآن و کلام معصومین استناد می‌کنیم، جایگاه این عید و روز بزرگ بیشتر برایمان آشکار می‌شود.

وی در ادامه گفت: روزی که قرآن می‌فرماید «روز اکمال دین است». روزی است که نعمت کامل شد و نشان می‌دهد که این روز بزرگ در میان اعیاد اسلامی و روزی است که نظام امامت و ولایت توسط پیامبر خدا به امر خداوند شکل گرفته و ترسیم شده است.

خطیب جمعه ورامین با بیان اینکه غدیر خم روز بزرگی است و اعمال وارد شده این روز در کتاب مفاتیح و بعضی از کتب دیگر آمده است، ادامه داد: این اعمال وارد شده بیانگر جامعیت خاص آن است که مسلمانان خصوصا شیعیان باید به این روز اهتمام ویژه‌ای بورزند و با ادای اعمالی که در این روز وارد است، خصوصا توجه به پیام و خطبه غدیر که پیامبر خدا ایراد فرمودند، به آن هویت و ماهیت غدیر که بحث ولایت و امامت و پیروی از این جایگاه است، بیشتر توجه کنند.

وی با اشاره به اهمیت اداره جامعه توسط یک فرد دینی‌شناس، افزود: بحث این است که حاکمیت بر مردم حق کیست؟ ابتدا حاکمیت بر جامعه و انسان‌ها از آن خداست و بعد پیامبران الهی و سپس از آن‌ها اولیا آن‌ها که به امر پروردگار منسوب شدند و بعد از آن در این مسیر، کسانی که در چارچوب حفظ معیارها و شاخصه‌هایی که بیان فرمودند قرار گرفتند.

محمودی گفت: بدیهی است که مردم نسبت به آنچه که سعادت آن‌ها رقم می‌زند و یا موجب شقاوت و عقب‌ماندگی آن‌ها می‌شود، آگاهی لازم و کافی را ندارند و یک فرد دین‌شناس مرتبط و آشنای با وحی الهی، باید به جامعه برای رسیدن به سعادت و تکامل مادی و معنوی کمک کند.

خطیب جمعه ورامین ادامه داد: به همین علت پیامبر (ص)، در سال پایان عمرشان به امر پروردگار در غدیر خم با آن تعابیر مهم و حیاتی، جایگاه ولایت و امامت را برای مردم ترسیم می‌کنند با تعابیری که اگر مردم از این راه جدا شوند، دچار بدبختی و عقب‌ماندگی خواهند شد.

وی گفت: مردم در زندگی اجتماعی فردی، دنیوی و اخروی نیازمند هدایت هستند، بنابراین یک فرد دین‌شناس و آگاه با مبانی الهی و وحیانی باید حاکمیت بر جامعه را داشته باشد تا مردم در مسیر سعادت قدم بردارند و دچار عقب‌ماندگی نشوند.

محمودی با بیان اینکه از عید قربان تا عید غدیر به نام دهه ولایت و امامت نامگذاری شده است افزود: باید از این اعیاد برای تبیین جایگاه ولایت به خوبی استفاده کنیم چرا که در طول تاریخ اسلام نسبت به غدیر کوتاهی شده است و لازم است که در عید غدیر اطعام غدیر را از درون خانه ها و خانواده شروع کنیم و اعضای خانواده در این روز یک جا جمع شوند و جشن غدیر را برگزار کنند.

خطیب جمعه ورامین با بیان اینکه اگر امروز ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی و به برکت خون‌ پاک شهدا، حاکمیت نظامی مبتنی بر تفکر ولایت فقیه داریم،‌ دقیقا استمرار همان حرکت غدیر و پیام غدیر است، گفت: زمانی که پیغمبر حاضر است، خودش متصدی است.

وی ادامه داد: زمانی که امام معصوم حاضر است و در پس پرده نیست، خود مستقیم زمام امور را در دست می‌گیرد. اما در حال حاضر که زمان ما عصر غیبت است و البته امام زمان (ع) حاضر است و از پس پرده غیبت، هدایت امت را بر عهده دارد، بر اساس آن معیارها و شاخص‌هایی که در ارتباط با فقها و علمای جامع‌الشرایط با آن ویژگی‌های خاص خودشان فرمودند، لازم است مردم از آن‌ها پیروی و در امورشان به آنان مراجعه کنند و بر این مبنا و تفکر است که ما ولایت فقیه را به‌عنوان جانشینی و نیابت عامه امام زمان (عج) ترسیم می‌کنیم و ولایت فقیه را واجب‌الاطاعه می‌دانیم زیراکه جایگاه نیابت امام بر اساس همان شاخص‌هایی است که ائمه معصومین ترسیم فرمودند.

محمودی تاکید کرد: مردم باید نسبت به غدیر احساس وظیفه بیشتری داشته باشند و جامعه اسلامی نسبت به غدیر مسئولیت بیشتری را احساس کند چراکه اگر در طول تاریخ غدیر فراموش و کم‌رنگ نمی‌شد، عاشورا و عاشوراها اتفاق نمی‌افتاد اما به دلیل اینکه جامعه اسلامی از مسیر ولایت و امامت جدا شد، گرفتار انحرافات و حکومت‌های مستبد و ظالم شد.

خطیب جمعه ورامین با بیان اینکه به هر میزان برای جشن و پیام غدیر سرمایه‌گذاری کنیم، توانستیم به استمرار نظام ولایت، ادامه راه شهدا و تضمین سعادت دنیا و آخرت خودمان کمک کنیم، گفت: انشاالله خدا به همه ما توفیق دهد تا بتوانیم سربازی غدیر را داشته باشیم، چراکه پیامبر در خطبه غدیر فرمودند که حاضرین به غایبین، تا روز قیامت این پیام را برسانند و امروز وظیفه داریم تا قیامت پیام‌رسان غدیر باشیم.

نسترن نعمتی - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها