لطف الله فروزنده در گفت وگو با جام جم آنلاین

دولت در حوزه اقتصاد نیازمند تدبیر است

معاون پارلمانی رئیس جمهور در دولت دهم گفت: سوال از رئیس جمهور موجب پویایی نظام سیاسی کشور و افزایش مقاومت در برابر دشمنان می شود و دولت وظیفه دارد برای حل مشکلات مردم مانع از بی تدبیرها در حوزه اقتصادی شود.
کد خبر: ۱۱۶۱۲۴۱
دولت در حوزه اقتصاد نیازمند تدبیر است

لطف الله فروزنده در گفت وگو با جام جم آنلاین دعوت از رئیس جمهور به مجلس و سوال نمایندگان از وی در خصوص مسایل کشور را ساز و کار یک نظام مردم سالار و رویدادی مهم ارزیابی کرد و افزود: رئیس جمهور بعنوان متولی دستگاه مجریه موظف است در برابر مسایل و مشکلات کشور به نمایندگان مردم پاسخو باشد. چنین اتفاقاتی علاوه بر اینکه موجب شفاف سازی ابهامات موجود در بخش های اقتصادی و اجتماعی کشور می¬شود باعث پویایی نظام سیاسی کشور می شود.

وی تصریح کرد: بر اساس قوانین پارلمانی سوال از رئیس جمهور توسط نمایندگان مطرح می شود و باید رئیس دولت تلاش کند تا جواب های قانع کننده ای که عمدتا حول محورهای اقتصادی است به خانه ملت ارایه دهد. به هر حال شرایط اقتصادی ما نشان می دهد اداره دولت گرفتار نوعی بی تدبیری و ضعف مدیریتی شده است.

این فعال سیاسی ادامه داد: رها کردن بازار ارز و سکه به حال خود و بی توجهی به افزایش های ناگهانی نرخ دلار واقعا جای سوال دارد. اگر هم تدابیری برای مهار آن اندیشیده شده اصلا موثر واقع نشده است. بالاخره رئیس جمهور برای مردم و نمایندگان روشن کند این سوء مدیریت از کجا نشات می گیرد. البته روشن است بخشی از مشکلات اقتصادی ما به تحریم ها برمی گردد اما همه مسایل را هم نمی توان به اعمال تحریم ها مرتبط دانست و قطعا بیش از 70 درصد آن به مدیریت دولت باز می گردد.

وی خاطرنشان کرد: سوالات نمایندگان ملت از آقای روحانی بازتابی است از آنچه در جامعه رخ داده و واقعیت امروز کشور ماست. به هر حال مردم ما در شرایط فعلی بشدت از وضعیت اقتصادی و نوع مدیریت دولت شکایت دارند و باید به این شکایات از سوی دولت پاسخ داده شود.

فروزنده تیم اقتصادی دولت را فاقد انسجام و فرماندهی واحد خواند و گفت: حمایت از تولید و بحث اشتغال واقعا مورد بی توجهی دولت قرار گرفته است. از سویی دیگر نظام اقتصادی ما واقعا در بخش کنترل واردات، قاچاق کالا، رشد بی رویه قیمت ارز و سکه با معضلات متعددی روبه رو بوده و سیاست واحدی را از دولت شاهد نیستیم. لذا بنظر می رسد اینها مواردی هستند که باید توسط رئیس جمهور نسبت به آن روشنگری کند.

وی هدف اصلی مجلس از سوال از رئیس جمهور را تسهیل در امور مدیریتی کشور و پیدا کردن راه حلی جامع برای برطرف کردن مشکلات کشور دانست و افزود: باید همه گروه ها اعم از نمایندگان مردم و جناح ها از رئیس جمهور حمایت کنند تا کشور به سلامت از مشکلات موجود عبور کند. لذا ضروری است فارغ از مسایل سیاسی بطور جدی معضلات پیش روی اقتصاد کشور توسط مسئولین پیگیری و حل وفصل گردد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در دولت دهم در پایان ابراز امیدواری کرد: ان شاءالله حضور رئیس جمهور در مجلس و باب گفت وگوی نمایندگان با ایشان راهکاری اصولی برای رفع مشکلات مردم را به ارمغان آورد و جلوی سوء استفاده های مخالفان مردم و نظام اسلامی از وضعیت موجود اقتصادی گرفته شود.

فروزنده افزود: برخی از افراد با سوء استفاده از جایگاه و موقعیت خود و بهره گیری از نوسانات موجود برای منفعت خود آسیب های جبران ناپذیری به کشور و نظام وارد می کنند و امیدواریم وحدت و همدلی دولت و مجلس مانع از تداوم سودجویی آنها شود. به هر حال دولت باید فرماندهی بخش اقتصادی کشور را بدست گیرد و باید بتواند معایب آن را شناسایی و مهار کند. از طرفی نباید استراتژی ما تضعیف دولت باشد. چون این موضوع در مقاومت ما در برابر دشمنان تاثیر نامطلوب خواهد گذاشت.

محمدرضا شجاعیان/جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها