عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین؛

توانمندی های نظامی ایران فراتر از تصور آمریکاست

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنگ روانی علیه ملت ایران طی سالهای اخیر گفت: یکی از ترفند های دشمن بویژه سردمداران استکبار جهانی آمریکا، در جنگ روانی علیه ملت و کشور در سالهایی اخیر، طرح موضوع احتمال جنگ است.
کد خبر: ۱۱۵۹۵۶۲
توانمندی های نظامی ایران فراتر از تصور آمریکاست

به گزارش جام جم آنلاین سید حسین نقوی حسینی نماینده ورامین و عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی در داخل کشور این حربه را باور کردند، افزود: ‌این ترفند دشمن باعث شد فضای تصمیم گیری برخی مسئولان تحت تاثیراین حیله قرارگیرد در حالی که می دانیم آمریکایی ها جرات و جسارت بر پا کردن جنگ علیه ایران را ندارند. چون به خوبی آگاه هستند که به نفع آنان نیست وارد جنگ با جمهوری اسلامی ایران بشوند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی ها امروز در منطقه در ضعیف ترین شرایط خود هستند گفت: ‌آنان در سوریه و عراق خود را آزمایش کردند و دماغشان به خاک کشیده شده و در افغانستان نیز حضور نیروهای آمریکایی جز ننگ تروریست پروری، فقر و توسعه مواد مخدر چیزی به دنبال نداشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکایی ها در شرایطی نیستند که بخواهند به جنگ جدیدی در منطقه ورود پیدا کنند. چون از توانمندی نظامی ایران و روحیه مقاومت مردم کشور به شدت آگاه هستند و می دانند اگر یک گلوله به سمت ملت ایران شلیک شود، صدها گلوله را باید پذیرا باشند و نظم و امنیت آنان در سراسر جهان بر هم خواهد خورد.

نقوی حسینی نماینده ورامین تاکید کرد: آمریکایی ها در روزی که جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس از کمترین امکان نظامی برخوردار بود، جرات نمی کردند بصورت مستقیم وارد درگیری با کشور شوند و هم اکنون نیز به خوبی می دانند که ایران از چنان توانمندی نظامی برخوردار است که سلاح هایش تا پشت درب خانه های آنان می رود و از لحاظ دفاعی در شرایطی نیستند که بخواهند علیه ایران اقدام نظامی نمایند.

وی با تاکید بر جایگاه ضعیف شده آمریکا در منطقه، توانمندی نظامی و روحیه مردم ایران، ‌جنگ با ایران را منتفی دانست و گفت: ‌لذا با توجه به عناصر برشمرده شده، پرداختن به موضوع جنگ موضوعیتی در کشور و میان سیاستمداران ندارد.

سخنگوی پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد مذاکره با آمریکا گفت: جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده که اهل منطق، مذاکره و گفتگو است و معتقد بوده که تمامی مناقشات بین المللی را می توان از طریق گفتگو حل کرد. لذا ما این سخن را در میدان عمل و در زمانی که وارد مذاکرات هسته ای شدیم، ثابت کردیم.

نقوی با بیان اینکه مذاکره در مورد پرونده هسته ای کشور 12 سال طول کشید، اما نهایتا با دیپلماسی منسجم به سر انجام رسید، افزود: جمهوری اسلامی ایران با حضور درعرصه بین الملل نشان داد که اهل مذاکره و منطق هست و شاهد بودیم که در این مذاکرات شورای امنیت سازمان ملل، اتحادیه اروپا و کشورهای جهان در قاره های متعدد، با بیانیه های ژنو، وین و لوزان این حقانیت را ثابت کردند.

عضو فراکسیون اصولگرایان انتشار بیانیه ها جهانی در مورد ایران را گویای دیپلماسی زنده در عرصه بین الملل دانست و افزود: گفتگو های سازنده بعد از دو سال منجر به یک توافق بین المللی به نام برجام شد که در نوع خود در عرصه جهانی کم نظیر بود، ‌در این توافق ، شورای امنیت سازمان ملل و اتحادیه اروپا حقانیت ایران را تایید کردند که کار ارزشمندی صورت گرفت و گام بزرگی در عرصه بین الملل بود.

نماینده ورامین گفت: ‌اما اینکه در محتوا چه میزان انتظارات کشور برآورده شد و منتقدان چه گفتند بحث دیگری است. ولی توافق برجام گام موثری درعرصه بین المللی و دیپلماسی بود. آمریکایی ها به این توافق پایبند نبودند و به تعهداتشان در طول دو سال ونیم اجرای برجام عمل نکردند و بدون توجه به موازین بین المللی یک جانبه از توافق خارج شدند. لذا با چنین کشوری چگونه می توان مذاکره کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس افزود: اینکه رئیس جمهور آمریکا ادعا می کند که ایران باید رفتارش را عوض کند تا با جمهوری اسلامی ایران مذاکره کند حرف نابخردانه ای است. چون ایران مدعی است که آمریکایی ها باید رفتارشان را عوض بکنند.

وی با اشاره به اینکه بعد از گفتگو در مورد برجام و توافقات صورت گرفته، آمریکا با بد عهدی یک طرفه از این توافق خارج و آن را زیر پا گذاشت گفت: آمریکایی ها باید در عمل رفتارشان را عوض کنند و نشان بدهند که اهل مذاکره و گفتگو هستند و دست از تناقض گویی بردارند، یک روز آقای ترامپ همه را دعوت می کند تا تحریم ها علیه ایران را اعمال کند و از طرف دیگر فردا می گوید ما حاضریم با ایران بدون قید و شرط مذاکره کنیم. روز بعد وزیر امور خارجه این کشور مصاحبه می کند و می گوید و برای مذاکره شرط وشروطی مطرح است.

نقوی با تاکید بر اینکه با کشوری که در تصمیم گیری سیاست خارجی متزلزل است نمی توان وارد مذاکره شد، یادآور شد: آمریکایی ها باید رفتارشان را عوض کنند تا با بتوانند با جمهوری اسلامی ایران مذاکره کنند،‌ ایران از مذاکره با هیچ کشوری نگران نیست و با داشتن منطق منسجم می داند موفق خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها