فرمانده پلیس راه کشور از توقف تست ایمنی خودروها در کشور خبر داد و گفت: متاسفانه قیمت خودروی ایمن به حدی بالا رفته که قشر متوسط جامعه نیز نتواند خودرو ایمن خریداری کند.
کد خبر: ۱۱۵۹۵۰۳
فرمانده پلیس راه کشور: تست ایمنی خودروها متوقف شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، سردار محمدحسین حمیدی در جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل‌ و نقل آذربایجان‌شرقی، توقف روند افزایش تصادفات رانندگی و آغاز سیر نزولی تصادفات را یادآور شد و با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر تعداد کشته شدگان در عدد 16 هزار نفر ثابت مانده است، اظهار داشت: متاسفانه علی‌رغم اتخاذ تمهیدات لازم، دوباره از ابتدای امسال روند کشته‌شدگان تصادفات سیر صعودی به خود گرفته است.

وی میزان بازدارندگی قوانین راهنمایی و رانندگی را پایین دانست و افزود: در کنار بازدارندگی، باید فرهنگ رانندگی هم بهبود یابد، ضمن اینکه ارتقای ایمنی جاده‌ها، خودروها و ارتقای نظارت‌های الکترونیک را در دستور کار قرار دهیم چراکه باید عرصه را بر متخلفان تنگ کنیم.

فرمانده پلیس راه کشور از توقف تست ایمنی خودروها در کشور خبر داد و افزود: متاسفانه قیمت خودروی ایمن به حدی بالا رفته که قشر متوسط جامعه نیز نتواند خودرو ایمن خریداری کند و مجبور است به خودروهای وارداتی و تولیدی ناایمن قناعت کند.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های بالای سفر ریلی و هوایی، افزایش سفر با خوردوی ناایمن را در پی دارد، گفت: این گرانی‌ها باعث شده تا سالانه میزان تردد جاده‌ای 10 درصد افزایش یابد چرا که جاده ‌ها ظرفیت و کشش این میزان از تردد را ندارند و همین امر موجب آغاز روند صعودی تلفات جاده‌ای است.

سردار حمیدی با تاکید بر اینکه اغلب تصادفات ما در 30 کیلومتری شهرها رخ می‌دهد ولی ما به جای توجه به این نقاط حادثه خیز، به ساخت اتوبان‌ها و آزادرا‌ه‌ها توجه بیشتری داریم، اضافه کرد: در حوزه ایمنی خودرو هم سخن و عمل دولت متفاوت است، لذا باید در این حوزه جدی‌تر وارد شد چراکه تصادفات با دستور کاهش نمی‌یابد بلکه ایمن سازی جاده و خودرو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نتیجه آن می‌شود که در دو سال اخیر، میزان تلفات جاده‌ای به 35 هزار نفر می‌رسد.

وی تأثیر هزینه عوارضی‌ها در تغییر مسیر ترددها را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر وضعیت نامناسب آزادراه تهران- قزوین و قزوین - زنجان تصریح کرد: موضوع خط‌کشی که از حداقل‌هاست، مشکل‌داریم، ضمن اینکه با این شرایط اقتصادی پیش‌آمده بسیاری از پیمانکاران رغبتی برای کار با سیستم‌های دولتی ندارند، لذا باید با اولویت‌بندی نیازها، بودجه را در اولویت‌های اساسی هزینه کنیم.

فرمانده پلیس راه کشور از افزایش روند تصادفات جاده‌ای در سفرهای تابستانی امسال خبر داد و گفت: از 24 خرداد ماه تا 24 مرداد، 1488 نفر در تصادفات جاده‌ای کشته و بیش از 37 هزار نفر مجروح شده‌اند که با پیش رو بودن سفرهای شهریورماه،قطعا تعداد تلفات افزایش می‌یابد.

سردار حمیدی در پایان، با اشاره به افزایش 211 درصدی ترددها در جاده‌های آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: افزایش تصادفات متناسب با افزایش تردد نبوده و تا حدودی کنترل شده ولی اغلب این سفرها با خودروهای نا ایمن است که ممکن است در آینده استان را با مشکلات جدی مواجه کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها