عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین:

شجاعت و سخاوت از ویژگی های امام حسن بود

امام جمعه موقت اهواز منشاء اخلاق حسنه امام حسن مجتبی(ع) را عصمت و طهارت دانست.
کد خبر: ۱۱۴۴۷۷۳
شجاعت و سخاوت از ویژگی های امام حسن بود

محسن حیدری آل‌کثیر در گفت‌و‌گو با جام‌جم انلاین با تبریک به مناسبت ولادت امام حسن (ع) درباره منشاء اخلاق حسنه ایشان ابراز داشت: منشاء اخلاق حسنه ایشان همان عصمت و طهارت است و همه معصومین مورد عنایت پروردگار قرار گرفته‌اند.

وی بیان داشت: قرآن می‌فرماید " إِنَّما یرِیدُ اللَّهُ لِیذْهِبَ عَنْکمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیتِ وَ یطَهِّرَکمْ تَطْهِیراً " به معنی " جز این نیست که خداوند می خواهد پلیدی را فقط از شما اهل بیت دور کند و شما را به راستی پاک سازد" و همه می‌دانند این آیه تطهیر در شان پنچ تن آل عبا نازل شده است.

نماینده استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اراده حتمی و قطعی خداوند بر این مبنی قرار گرفته است که اهل بیت مورد تطهیر از هر گونه آلودگی‌های معنوی قرار گیرند.

حیدری ادامه داد: به طور حتم این آلودگی‌ها، ملکات زشت، رذائل اخلاقی و دیگر زشتی‌ها است و بجای آن فضائل اخلاقی و ارزش‌های متعالی الهی نشسته است.

وی اظهار کرد: امام حسن (ع) یکی از پنج تن آل‌عبا است، بنابراین طهارت و عصمتی که خداوند به او بخشیده است سرمنشاء اخلاق اوست.

امام جمعه موقت شهر اهواز ابراز داشت: امام دوم شیعیان اخلاقی همانند کرامت،تحمل دیگران، کظم غیظ( فرو بردن خشم) ، بزرگواری، شجاعت، علم، سخاوت و دیگر صفاتی که در زندگی و سیره ایشان ظهور و بروز کرده است را داراست که هرکدام نشانه پاکی، قداست و طهارت و دور بودن از هرگونه اخلاق زشت است.

نماینده استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عصمت چیزی جز بالاترین تقوا نیست، گفت: هرکسی که می‌خواهد اخلاق حسنه داشته باشد، برمی‌گردد به رشد فضائل و از بین بردن ریشه رذائل و تقوی چیزی جز این نیست.

نسترن نعمتی/جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها