لاسجردی در گفت وگو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

زوایای پیدا و پنهان حمله آمریکا به صحرای طبس

کارشناس مسایل سیاسی ضمن بررسی اجمالی زوایای تهاجم نظامی آمریکا به طبس این واقعه را حادثه ای عبرت انگیز برای دولتمردان آمریکایی خواند.
کد خبر: ۱۱۳۷۴۶۰
زوایای پیدا و پنهان حمله آمریکا به صحرای طبس

حسن لاسجردی در گفت وگو با جام جم آنلاین با اشاره به اینکه در جریان عملیات نظامی آمریکا در طبس هواپیماهای نظامی با کمک عوامل داخلی خود در خاک ایران فرود آمدند، گفت: این عملیات فارغ از اینکه با هدف آزاد سازی گروگان های سفارت آمریکا در جریان تسخیر لانه جاسوسی شکل گرفت اما دارای زوایای پیدا و پنهانی هم بود. آمریکا تلاش داشت در یک فضای دوقطبی و در مجاورت دیگر ابرقدرت جهان یعنی شوروی سابق توان نظامی و نفوذ عملیاتی خود در کشوری دیگر را به رخ دنیا بکشد.

وی با بایان اینکه مقامات آمریکایی اصرار داشتند نشان دهند علی رغم تغییر حکومت در ایران اما باز هم قدرت نفوذ در منطقه را دارند، افزود: به اعتقاد برخی کارشناسان آمریکا سعی داشت با یک واکنش نظامی علیه ایران تقابل با ادبیات انقلابی ایران را آغاز کرده و به نوعی یک ضربه شستی به نیروهای انقلابی از خود نشان دهد که البته در این مسیر ناکام ماند.

لاسجردی با نگاهی به دیگر ابعاد حمله نظامی آمریکا به طبس خاطر نشان کرد: در پی پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از ملت های منطقه دچار نوعی بیداری اسلامی شده بودند و از این جهت حکام مرتجع منطقه هم حاشیه امنی برای سلطنت خود از ناحیه مردم متصور نبودند.

وی در همین راستا افزود: لازم بود آمریکایی ها برای حفظ دولت های دست نشانده در منطقه و زهره چشم گرفتن از ملت های آزادی خواه یک عرض اندام نظامی در منطقه از خود نمایش دهند تا بحث خیزش مردمی و تسری گفتمان انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام تضعیف شود ولی در نهایت خدا خواست و باز هم نقشه های ضد ایرانی آمریکایی ها راه به جایی نبرد و عملیات نافرجام طبس به یک حادثه عبرت انگیز و تلخ برای مقامات آمریکایی تبدیل شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها