دادستان کل کشور با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به ریشه‌یابی تعرض به سفارت ایران در لندن پرداخت.
کد خبر: ۱۱۲۸۷۵۰
وابستگی فرقه شیرازی به انگلیس محرز است / خودکشی سید امامی ۱۵ دقیقه طول کشیده

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در گفتگوی ویژه خبری شنبه (19 اسفندماه) با اشاره به حادثه سفارت ایران در انگلیس اظهار کرد:اتفاقی که برای سفارت ایران در لندن افتاد ریشه‌های مختلفی دارد. یک جریانی است که سالهاست در ایران و برخی کشور‌های همسایه فعالیت دارد منتهی مرکز آن در قم است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه این جریان تحت عنوان جریان شیرازی نوعی برنامه ریزی در کارهایشان است که متاسفانه موجب اختلاف بیت اقوام و مذاهب اسلامی شده اند و هر روز بر آتش ایجاد اختلاف بین مسلمانان به نحوی می‌پردازد، افزود: کانون آن در کشور انگلیس است و شبکه‌های مختلفی را اعم از شبکه‌های تلویزیونی و سایت‌های متعدد دارند.

وی تصریح کرد: در دوره‌ای که دشمنان قسم خورده اسلام تمام توان خود را به کار می‌گیرند تا میان شیعه و سنی اختلاف ایجاد کنند باید تلاش کنیم که میان مذاهب و ایجاد شود.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری بیان کرد: متاسفانه تدابیر این جریان بسیار مضر بوده و به مقدسات اسلامی توهین می‌کنند و کاملا مشخص است که این برنامه‌ها توسط دشمنان اسلام مدیریت می شود.

وی ادامه داد: حدود ۲ سال قبل به سران این جریان در قم از سوی دادگاه روحانیت پیام داده شد که اقدامات شما ناپسند است و نگذارید که اختلاف بین مذاهب به وجود بیایند، اما این پیام از سوی آنها پذیرفته نش دو گفتند که شبکه‌های انگلستان هیچ ربطی به ما ندارد، در مقابل ما نیز گفتیم که اگر ادعای شما صحیح است این مسئله را صراحتا اعلام کنید اما چنین نشد و کماکان برنامه‌های تفرقه افکنانه آنها به صورت کارشناسی شده ادامه دارد.

دادستان کل کشور تاکید کرد: اخیراً یکی از وابستگان این جریان بر خلاف موازین قانونی حرکتی انجام داد و دادسرای ویژه روحانیت چندین بار به وی اخطار داد، اما او از ارائه پاسخ روشن ممانعت به عمل آورد و در نهایت بازداشت شد تا تحقیقات لازم صورت بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری اذعان کرد: پیرو این اخطار عده ای در برخی کشورهای همسایه اقدامات ناشایستی انجام دادند و تعدادی از وابستگان این گروه به سفارت ایران در لندن یورش بردند.

وی ادامه داد: طبق اطلاعات ما پس از چند دقیقه از وقوع حمله متجاوزین این مسئله از سوی کارکنان سفارت به پلیس اطلاع داده شد، اما آنها به جای انجام وظیفه خود و صیانت از سفارت تنها نظاره‌گر این جریان بودند تا جایی که پرچم جمهوری اسلامی پایین آمد.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه بدیهی است که این اقدام توهین به کشور میهمان است، تصریح کرد: کشور میزبان موظف است از سفارت کشورهای دیگر حمایت کنند.

منتطری اذعان کرد: ظاهرا بیش از دو ساعت پلیس نظاره‌گر این امر بود و تنها با اصرار کارکنان سفارت متجاوزان را به مدت کوتاهی دستگیر و سپس آنها را آزاد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با بیان اینکه وابستگی این فرقه به انگلیس کاملا محرز است، گفت: اقدام دولت انگلیس بر خلاف قوانین بین المللی بود و امیدوارم مسئولان ما در دستگاه دیپلماسی از طریق رایزنی با دولت متجاوز انگلستان حق ملت ایران را بازگرداند و آنها نیز حرکت زشت خود را جبران کنند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری ادامه داد: انتظار ما این است کسانی که در داخل کشور زندگی می‌کنند اگر مسئله ای را قبول ندارند در چهارچوب قانون به اظهار نظر بپردازند.

دادستان کل کشور تاکید کرد: اگر جریان و یا فرقه‌ای بخواهد در برابر قانون بایستد و برخلاف مقررات رفتار کند دستگاه قضایی سکوت نخواهد کرد و با عوامل موثر در آن جریان برخورد می کند.

وی افزود: بنده از سران این جریان درخواست می‌کنم در شرایطی که دشمنان برای ایجاد اختلاف و آشوب میان کشورهای اسلامی تلاش می‌کنند، ،در جهت مصالح قانون حرکت کنند و اگر چنین نشود درمی یابیم که حقیقتا شیعه انگلیسی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری اظهار کرد: حرکات این گروه خلاف قانون است و انتظار داریم که این افراد از ایجاد اختلاف و تفرقه میان امت اسلامی دست بر دارند چرا که این مسئله خیانت است.

وی تصریح کرد: مدارک بسیاری نشان می دهد که فرقه شیرازی تحت حمایت انگلیس قرار دارد و این کشور تلاش می‌کند جریانی که در زمان مشروطه اتفاق افتاد را مجدداً تکرار کند.

دادستان کل کشور با اشاره به خودکشی در زندان های کشور گفت: مسئله خودکشی در زندانها چند ماهی است که مطرح شده و گاهی اتفاق می افتاد و در همه دنیا وجود دارد.

وی افزود: مسئولان زندان موظفند که از زندانی‌ها مراقبت های لازم را به عمل آورند. البته ممکن است گاهی کوتاهی‌های صورت بگیرد و افرادی که تصمیم به خودکشی دارند از فرصت‌های استفاده کنند و به مقصود خود برسند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری افزود: سید امامی که متهم به جاسوسی بود و اقدام به خودکشی کرد تحت مراقبت قرار داشت اما از فرصتی محدود استفاده کرد و توانست درزمان ۱۵ الی ۱۶ دقیقه هدف خود را عملی کند.

دادستان کل کشور با اشاره به آمارهای خودکشی در جهان گفت: خودکشی در کشورهای غربی وحشتناک بوده و طبق آمارهای رسمی در کشور آمریکا به ازای هر ۱۰۰ هزار زندانی ۶۲ خودکشی وجود دارد.

وی یادآور شد: طبق گزارش ۲۰۱۴ در انگلستان یک سوم مرگ و میر زندانی‌ها مربوط به خودکشی است و شورای اروپا در دسامبر سال ۲۰۱۵ گزارشی را در خصوص وضعیت زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها منتشر کرد که بر اساس آن در کشور فرانسه به ازای هر ۱۰ هزار زندانی ۱۲.۴ درصد دست به خود کشی میزنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها