معاون عملیات امداد و نجات هلال‌احمر در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

احتمال توقف عملیات انتقال پیکرها به پایین قله

معاون عملیات امداد و نجات هلال‌احمر با اشاره به وخامت شرایط آب و هوایی اعلام کرد احتمال توقف عملیات انتقال پیکرها به پایین قله وجود دارد.
کد خبر: ۱۱۲۴۱۰۴
احتمال توقف عملیات انتقال پیکرها به پایین قله

شاهین فتحی در این زمینه به جام جم آنلاین گفت: هم‌اکنون – زمان انتشار خبر – وزش باد شدید و بارش سنگین برف در ارتفاع 4 هزار متری شرایط انجام هرگونه عملیات را سخت کرده و نیروهایی که از دیشب در منطقه بوده‌اند با مشکل مواجه شده‌اند.

وی با اشاره به اولویت سلامت امدادگران تأکید کرد: تعدادی از امدادگرانی که شب گذشته در منطقه سانحه اقامت داشتند با توجه به شرایط موجود به سمت پایین ارتفاعات حرکت کرده‌اند و تا جایی که امکان داشته بقایای پیکرهای مسافران را نیز همراه دارند.

فتحی درباره آنچه امدادگران به همراه آورده‌اند افزود: 20 نفر از امدادگرانی که درحال کاهش ارتفاع از سمت جنوب محل حادثه هستند، بقایایی از بدنه هواپیما، بخش‌هایی از پیکر جانباختگان که می‌تواند در شناسایی آنها کمک کند را در کوله پشتی‌های خود قرارداده و درحال انتقال آن به کمپ اصلی هستند.

این مقام مسئول درباره ایجاد کمپ بالای قله نیز به خبرنگار ما گفت: اگرچه گروه‌های اعزامی امروز صبح یگان تکاور نیروی زمینی و تعدادی از امدادگران تخصصی نزدیک قله مشغول ایجاد کارگاه هستند اما شدت وزش باد در کنار برودت حدود منفی بیست درجه سانتی‌گراد هوا عاملی در کندی روند کار بوده و در صورت نامناسب‌تر شدن اوضاع ممکن است عملیات متوقف شود.

فتحی به خبرنگار ما گفت: گروه‌های قبلی که به سمت پایین قله حرکت کرده‌اند نشانه‌هایی در مناطق بررسی‌شده خود ایجاد کرده‌اند که گروه‌های جایگزین و تازه نفس بتوانند سریع‌تر به جست‌وجو ادامه دهند و موازی کاری صورت نگیرد. اما به این دلیل که شعاع دید کمتر از 10 متر است گروه‌های تازه‌نفس هم ممکن است با چالش مواجه شوند.

معاون عملیات امداد و نجات هلال‌احمر درباره انتقال پیکرها تأکید کرد: تجهیزات کاملی همراه نیروهای مستقر در منطقه است اما شرایط جوی آن‌قدر نامساعد است که روند انجام عملیات را بسیار کند کرده و با در نظر گرفتن وسعت منطقه عملیاتی احتمالاً تا اوایل هفته آینده زمان لازم است تا عملیات جست‌وجو کامل شود.

عماد عزتی / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها