رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در واکنش به مواضع ضد ایرانی فرانسه گفت: فرانسوی ها برپایه تحلیل های غلط موضع می گیرند؛ واقعیت منطقه تغییر کرده است و آنها باید سیاست های خود را بر اساس واقعیت های منطقه اتخاذ کنند.
کد خبر: ۱۰۹۵۳۸۸
خرازی: فرانسه باید سیاست هایش را بر اساس واقعیت های منطقه اتخاذ کند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، سیدکمال خرازی روز دوشنبه در حاشیه مراسم ختم پدر بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به مواضع ضد ایرانی فرانسه در جمع خبرنگاران افزود: امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه اشتباه می کند و آنها در جریان آنچه در سوریه گذشت باتوجه به سبقه سنتی که داشتند وظایفشان در قبال سوریه را انجام ندادند و اتفاقا لبنانی ها در این خصوص گلایه نیز داشتند.

خرازی بیان کرد: فرانسوی ها امروز برای جبران این عقب ماندگی خود اشتباه دیگری را مرتکب می شوند و برپایه تحلیل های غلط موضع می گیرند واقعیت منطقه تغییر کرده است و آنها باید سیاست های خود را براساس واقعیت های منطقه اتخاذ کنند؛ اینها بیشتر نمایشی است یعنی نمایشی که به جایی نمی رسد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی همچنین در مورد پاکسازی بوکمال گفت: آخرین پایگاه فعال داعش بود و در عراق هم قبلا تکلیف روشن شده بود که به معنای پیروزی بسیار بزرگی است.

خرازی ادامه داد: سردار سلیمانی قول داده بود و به موقع این جریان به اتمام رسید.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تصریح کرد: این به معنای تمام شدن داعش نیست و باید به فکر حمایت هایی که عربستان و آمریکا از آنها می کنند باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها