جانشین پلیس آگاهی ناجا بر ارتقاء توان کشف و پیشگیری از جرم به مظنور تامین امنیت زائران اربعین تاکید کرد و گفت: پیشگیری و مقابله با سرقت خودرو در حوزه شهرهای منتهی به پایانه مرزی استان های هدف و محل تردد زوار از اولویت های مهم پلیس آگاهی در این ایام است.
کد خبر: ۱۰۹۰۶۹۱
گشت‌زنی پلیس آگاهی در نقاط آلوده و جرم‌خیز پایانه مرزی
به گزارش جام جم آنلاین؛ سردار مسعود منفرد در گفت و گو با پایگاه خبری پلیس، خدمت به زوار اربعین حسینی (ع) را یک توفیق و افتخار عنوان کرد و اظهار داشت: پلیس آگاهی ناجا همانند سال های گذشته دستورالعملی را در خصوص تامین امنیت زائران اربعین ابلاغ کرده که با استقرار گشت های شبانه روزی؛ به صورت آشکار و پنهان در سطح شهرهای مرزی و خارج از آن، این مهم را انجام می دهند.
وی افزود: این پلیس به عنوان یکی از متولیان استقرار نظم و امنیت، ماموریت دارد با بکارگیری تمام نیرو و امکانات موجود و نیز نیروهای کمکی از پلیس آگاهی استان های هدف طبق قانون، علاوه بر برقراری امنیت زائران اربعین با سارقان، قاچاقچیان و ... برخورد می کند.
سردار منفرد با اشاره به اقدامات پلیس آگاهی در ایام اربعین، گفت: این پلیس، مأموریت خود را براساس استعداد سازمانی و هماهنگی با سایر سازمان‌ها و دستگاه های دخیل در اجرای آن، در دستور کاری خود قرار داده است.
وی، بر ارتقاء توان کشف و پیشگیری از جرم به منظور تامین امنیت زائران اربعین تاکید کرد و گفت: ماموران پلیس آگاهی در این ایام، قاطعانه با موارد مشکوک برخورد کرده به گونه ای که در این رابطه عده ای از مجرمان را بلافاصله حین ارتکاب جرم دستگیر و تحویل مقامات قضائی داده است.
سردار منفرد بر اجرای طرح عملیاتی مبارزه با سرقت به ویژه در این ایام اشاره کرد و گفت: با توجه به نزدیک شدن اربعین و ازدحام جمعیت مشتاق برای اعزام به کربلای معلی، به منظور پیشگیری از سرقت اقداماتی در راستای تشدید فعالیت واحدهای گشت آگاهی در شهرهای مسیر تردد زائران و پایانه های مرزی شلمچه، چذابه، مهران و خسروی صادر شده است.
وی گفت: با هماهنگی معاونت اجتماعی استان ها نسبت به آگاهسازی مسئولان کاروان ها و رانندگان وسائط نقلیه عمومی و شخصی برای حفظ و مراقبت از اموال مسافران به خصوص زواری که شب را در بین جاده‌های مواصلاتی توقف می کنند، از طریق بنر، بروشور یا اطلاع رسانی مستقیم و چهره به چهره اقدام شده است.
جانشین پلیس آگاهی ناجا به طرح پیشگیری و مقابله با سرقت خودرو در حوزه شهرهای منتهی به پایانه مرزی استان های هدف و محل تردد زائران اشاره و تصریح کرد: پاکسازی و استعلام کلیه وسائط نقلیه توقیفی و همچنین تعیین تکلیف وسائط نقلیه مشکوک و رها شده در سطح معابر از دیگر اقدامات این پلیس است.
وی گفت: گشت‌زنی پلیس آگاهی در نقاط آلوده و جرم‌خیز و نیز در محل‌های تردد و تجمع زائران به خصوص در مبادی ورودی و خروجی پایانه مرزی همچنان تشدید و به قوت خود باقی است.
سردار منفرد بیان کرد: آمادگی در برابر حوادث پیش‌بینی نشده و حضور میدانی تیم های بررسی صحنه جرم و DVI در این ایام جهت انجام اقدام‌های آنی و سریع، از جمله برنامه های مهم پلیس آگاهی است.
جانشین پلیس آگاهی ناجا در خاتمه گفت: نیروی انتظامی با استقرار در شهر مهران و پایانه های مرزی رزمایش بزرگ اربعین حسینی را آغاز کرده و این مأموریت تا پایان بازگشت زائران ادامه دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها