سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: قانون «کاتسا» این پیام را منتقل می کند که رفتار ٦ماهه آمریکا در منطقه به شکست منتهی شده است.
کد خبر: ۱۰۹۰۶۷۸
پیام کاتسا، شکست رفتار آمریکا در منطقه است

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف در واکنش به تحریم سپاه در قانون کاتسا، افزود: آمریکا در منطقه سرمایه گذاری های سنگینی به لحاظ مالی و حیثیتی کرده است و اظهارات نخست وزیر سابق قطر در این باره واقعیتی غیرقابل انکار بود و این همان چیزی است که جمهوری اسلامی در ابتدای توطئه درباره آن گفته بود.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه این سرمایه گذاری جز آسیب ها و ویرانی هایی که در کشورهای منطقه به جا گذاشته شده بود، دستاوردی دیگری نداشته است، اظهارکرد: کشورهای منطقه این ویرانی و تاثیر آمریکا در آن را فراموش نمی کنند.

سردار شریف اضافه کرد: بخشی از این اظهارات و تحریم ها برای جبران این توطئه است چون تحریم جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا چیز جدیدی نیست و آنها از همان اول انقلاب صنایع ما را تحریم کرده بودند.

قانون کاتسا یا قانون «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها» ایران را به بهانه «برنامه‌های موشکی، نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم» تحریم می‌کند.

این قانون همچنین برای مقابله با فعالیت‌ های موشکی و هسته‌ای کره‌ شمالی، تحریم‌ها علیه این کشور را افزایش می‌دهد و تحریم‌های جدیدی هم علیه روسیه به اتهام دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وضع می‌کند.

دولت آمریکا پیش از این درباره بخش‌هایی از طرح کنگره که اختیار لغو تحریم ها را از رئیس جمهوری سلب و آن را منوط به تایید کنگره می‌کند، ابراز نگرانی کرده بود؛ با این حال «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا سرانجام طرح را امضا و آن را تبدیل به قانون کرد.

مقام‌های کشورمان پیش از این در خصوص تبعات اجرای این قانون به آمریکا هشدار داده بودند.

بُعد سرزمینی داعش در حال نابودی است

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از این گفت و گو درباره داعش هم گفت: داعش دو بُعد سرزمینی و تفکری دارد که طبق نقشه بزرگی که داشتند، می گفتند بخش عمده ای از جغرافیای اسلامی جزو قلمرو آنان است و اینها در مخیله داعش بود.
وی ادامه داد: داعش از لحاظ سرزمینی در حال جمع شدن است اما از حیث تفکری ممکن است رگه هایی از این تفکر امتداد داشته باشد.

سردار شریف، زایشگاه تفکر داعش را سلفی و وهابی های عربستان سعودی دانست و گفت: پشتیبانی مالی هم توسط سرویس های جاسوسی آمریکا و صهیونیسم انجام می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها