برنامه گزارش هفتگی بررسی می کند

اجرای قانون ضد ایرانی کاتسا از سوی آمریکا

سناریوی ایران خطرناک تر از داعش است، اکنون در دستور کار تبلیغات گسترده آمریکایی ها قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۸۹۴۵۳
سناریوی «ایران خطرناک تر از داعش»

به گزارش جام جم آنلاین از اتاق خبر 24، آمریکایی ها که در نابودی تروریست های تکفیری وهابی نقشی نداشتند بلکه حامی اصلی آنها بودند، اکنون که با ائتلاف ایران و روسیه و نیروی مقاومت، تروریست ها روزهای پایانی خود را در عراق و سوریه سپری می کنند، خواهان خروج ایران از دو کشور بحران زده هستند.

اما آمریکایی ها خود به خوبی می دانند که اگر نفوذ و تأثیر ایران در بحران غرب آسیا نبود، پیروز میدان جنگ نابرابر در سوریه و عراق تروریست های دست پرورده آمریکا بودند و در واقع پیروز اصلی آن ایالات متحده بود. اما جمهوری اسلامی ایران مسیر این بازی را تغییر داد و اجازه نداد برنده آن آمریکا و همپیمانان او باشند.

جمهوری اسلامی ایران با درخواست رسمی دولت های سوریه و عراق برای کمک به دولت و ملت این دو کشور در آنجا حضور دارد، در حالی که آمریکایی ها مهمان ناخوانده ای هستند که بدون اجازه وارد سوریه و عراق شده و بجای مبارزه با تروریست های تکفیری، از یک سو در سوریه مشغول اجرای طرح تجزیه این کشور در منطقه کردنشین آن هستند و از سوی دیگر در عراق، طرح جدایی و تجزیه کردستان عراق را پیگیری می کردند که با شکست روبرو شد.

درخواست خروج ایران از سوریه و عراق که از سوی آمریکایی ها مطرح می شود، درخواست بیجایی است، حضور آمریکایی ها و دخالت آنها در امور داخلی کشورهای منطقه همچون سوریه و عراق غیر قانونی و بدون درخواست دولت و ملت سوریه و عراق است، در واقع دخالت های آمریکا است که بحران در غرب آسیا را به وجود آورده است.

هدف آمریکا کاهش حوزه نفوذ ایران در منطقه است، نگرانی این کشور از گسترش حضور ایران و تأثیری است که جمهوری اسلامی بر افکار عمومی کشورهای مسلمان منطقه گذاشته است، از سوی دیگر حضور ایران در کنار مرزهای سرزمین های اشغالی و بیخ گوش اسرائیل باعث نگرانی آمریکایی ها به خاطر امنیت رژیم صهیونیستی شده است.

رایزنی های سران رژیم اسرائیل و آمریکا با روسیه در باره حضور ایران در سوریه و درخواست خروج ایران از این کشور به خاطر این است که از نفوذ روسیه برای تحقق خواسته خود بهره ببرند.

در دیدارهایی که سران صهیونیستی با مقامات سیاسی و نظامی روسیه داشته اند، محور اصلی گفت وگوهای دوجانبه را، ایران و حضور نیروهای جمهوری اسلامی در سوریه تشکیل می داد. در حالی که ایران با دعوت روسیه وارد میدان بحران غرب آسیا نشده است، بلکه روسیه با دعوت جمهوری اسلامی و تبیین بحرانی که میتوانست دامن روسیه را نیز بگیرد، وارد صحنه نبرد سوریه شد.

اکنون با گسترش حوزه نفوذ ایران در منطقه، راهکاری که آمریکایی ها در پی آن هستند تا بتوانند نیرویی مقابل جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت ایجاد کنند، شکل دهی به ائتلافی از کشورهای عربی منطقه علیه جمهوری اسلامی است.

چنین طرحی در زمان دولت اوباما نیز پیگیری می شد اما موفقیتی در این زمینه به دست نیامد، هنوز کشورهای عربی منطقه نمی توانند خود را با چنین طرحی همسان کنند، دلایل زیادی وجود دارد که تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

وزارت دفاع اوباما تلاش زیادی کرد تا بتواند ائتلاف کشورهای عربی منطقه با همراهی رژیم صهیونیستی را علیه ایران تشکیل دهد اما موفقیتی به دست نیاورد.

دولت کنونی آمریکا نیز در پی تشکیل چنین ائتلافی است تا بتواند خود را از هزینه های سنگین ورود مستقیم برای رو در رویی با ایران معاف کند، اما کشورهای عربی تن به این خواسته نمی دهند، در میان آنها کشورهایی وجود دارند که بخواهند در این ائتلاف باشند مانند عربستان سعودی، امارات و بحرین، اما دیگران تمایلی ندارند، چرا که نخست، ایران را تهدیدی برای خود نمی دانند، سپس نگرانی جدی از تشکیل چنین ائتلافی دارند چرا که، این ائتلاف قرار است برای مقابله با ایران شکل بگیرد و در صورت وقوع آن از عواقب وخیمی که می تواند دامن کشورهای عربی عضو ائتلاف ضد ایران را بگیرد، وحشت دارند.

قرار نیست ایران با دیدن تشکیل ائتلاف کشورهای عربی با همراهی رژیم اسرائیل و آمریکا دست روی دست بگذارد و واکنشی نشان ندهد، سران کشورهای سرسپرده عربی منطقه باید این واقعیت را در نظر داشته باشند که نمی توانند روی مردم خود حساب باز کنند. آنها در تقابل با ایران، همراه حاکمان خود نخواهند شد و این واقعیتی است که باعث شده تا بسیاری از سران عربی از ورود به این ائتلاف منصرف شوند.

عربستان سعودی اما بی پروا برای تشکیل ائتلاف ضد ایرانی کشورهای عربی وارد میدان شده و پا را فراتر گذاشته و همکاری هایی را با رژیم اسرائیل آغاز کرده است، اما ناموفق، در زمینه همراه کردن دیگر کشورهای عربی است.

با این وجود آمریکا همچنان به تلاش خود برای ایجاد چنین ائتلافی علیه ایران ادامه می دهد تا شاید بتواند با تشکیل ناتوی عربی در منطقه غرب آسیا، نیرویی را مقابل ایران تأسیس کند.

لئون پانه تا وزیر دفاع پیشین آمریکا در دولت اوباما که یکی از اهداف او ایجاد ائتلاف عربی ضد ایرانی بود، بار دیگر خواستار تشکیل آن شده است.

این مقام آمریکایی می گوید: من این توصیه ها را در گذشته نیز ارائه دادم، اما متاسفانه راه به جایی نبرد. من معتقدم که ما نیاز به ایجاد یک ائتلاف در خاورمیانه خواهیم بود، کشورهایی در خاورمیانه که با همکاری با ما موافق باشند. اسرائیل باید بخشی از این ائتلاف باشد، چرا که آنها به مبارزه با تروریسم و اقدامات ایران می پردازند.

اکنون داعش و تروریست های تکفیری در حال نابودی در سوریه و عراق هستند، خطر داعش با تلاش ایران و روسیه کمرنگ شده است، طراحی آمریکایی ها اکنون بر این امر استوار است تا ایران را خطری جدی تر از تروریست هایی که خود پرورش داده بودند، معرفی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها