گفت و گوی جام جم آنلاین با سفیر پیشین ایران در لندن

پشت پرده 3 بار سفر موگرینی به آمریکا / چرا ترامپ نتوانست برجام را پاره کند؟

گفت و گوی جام جم آنلاین با سیدجلال ساداتیان، دیپلمات پیشین ابران در لندن

راه های ایران برای دفاع از برنامه موشکی و مساله حقوق بشر

یک کارشناس سیاست خارجی با اشاره به تبلیغات ضد ایرانی مقامات آمریکایی گفت: جمهوری اسلامی ایران با استفاده از دیپلماتهای فعلی و پیشین و شخصیتهای برجسته ای که داریم توانسته با دنیا با زبان خودشان سخن بگوید و حقانیت خود را به اثبات رساند و تبلیغات ضدایرانی مقامات آمریکایی را خنثی کند.
کد خبر: ۱۰۸۷۸۶۹
راه های ایران برای دفاع از برنامه موشکی و مساله حقوق بشر

دکتر سید جلال ساداتیان دیپلمات پیشین ایران در لندن در گفتگو با جام جم آنلاین اظهار داشت: در راس مقامات آمریکایی دونالد ترامپ قرار دارد که سخنان ضد ایرانی او درباره برجام نوعا به پیشانی اش خورده و بی نتیجه مانده است.

وی افزود:مقامات آمریکایی به دنبال جوسازی علیه ایران هستند و برنامه های تبلیغاتی خودشان را پیش می برند،آنها در موضوع برجام تنها مانده اند و اتحادیه اروپا،روسیه و چین از اعتبار و سندیت برجام و نیز از پایبندی ایران به توافق هسته ای دفاع کردند و ایالات متحده منزوی شد.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به تبلیغات ضد ایرانی مقامات آمریکایی در بعد موشکی و حقوق بشر گفت:اینکه جمهوری اسلامی ایران در بعد موشکی و یا در موضوع حقوق بشر بهانه لازم را به دیگران ندهد باید با همان منطق و اعتباری که در برجام وارد شد،حقانیت خود را به دنیا ثابت کند.

وی تصریح کرد:در قضیه توافق هسته ای ایران چند قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه خود را خنثی و به توافقی دست یافت که از پشتوانه قطعنامه شورای امنیت برخوردار شد.

دکتر ساداتیان یاد آور شد:در مسائل دیگر نیز مانند برنامه موشکی و حقوق بشر اگر لابی های خودمان را داشته باشیم و با استفاده از دیپلماتهای مجرب فعلی و پیشین،منطق و حقانیت خود را به جهانیان بیان کنیم می توانیم برنامه های تبلیغاتی آمریکائیها علیه کشورمان را خنثی کنیم.

وی تاکید کرد:دیگران برنامه های تبلیغاتی جدی علیه کشورمان تدراکات دیده اند که پاسخ دهی به آن تنها با ساز و کار تبلیغاتی رایج میسر نیست،برنامه های تبلیغاتی رسانه ای در جای خود خوب و لازم است ولی باید با دیپلماسی فعال و بدون تحریک منفی افکار عمومی جهان ، سخن حق خود را بصورت مستدل بیان نماییم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها