تشریح جزییات حادثه دز از زبان نماینده دزفول در گفت و گو با جام جم آنلاین

تور گردشگردی اهواز مجوز قانونی این سفر را نداشته / شواهدی دال بر سالم بودن 3 نفر از مفقودین

نماینده مردم دزفول از احتمال سالم بودن 3 نفر از 4 چهار گردشگر مفقود شده رودخانه دز خبر اد.
کد خبر: ۱۰۵۳۵۰۵
تور گردشگردی اهواز مجوز قانونی این سفر را نداشته / شواهدی دال بر سالم بودن 3 نفر از مفقودین

عباس پاپی زاده پیرامون آخرین جزییات مفقود شدگان حادثه دز در گفت و گو با جام جم آنلاین گفت: یکی از تورهای گردشگری اهواز تعدادی از مسافرین را مدیریت می کند که یکی از برنامه های آنها استفاده از رودخانه دز بوده است.

وی افزود: 19 نفر از اعضای تور به همراه راهنما به انتهای‌ترین نقطه رودخانه که بعد از سد دز قرار داشته(در 40 کیلومتری شهر دزفول) و یک منطقه کوهستانی، مواج و پر تلاطم است با تیوپ سفر می کنند.

پاپی به علت اصلی حادثه اشاره کرد و گفت: با توجه به تلاطم رودخانه تیوپ ها به صخره وسط رودخانه برخورد و واژگون می شوند و به فاصله نیم ساعت گروهی از کارکنان شهرداری دزفول برای انجام عملیات امداد و نجات خود را به محل حادثه می رسانند.

وی ضمن قدر دانی از زحمات نیروهای شهرداری و هلال احمر منطقه، خاطر نشان کرد: تا کنون 13 نفر نجات یافته که 2 نفر فوت شده اند. سانحه مذکور4 مفقودی داشته که 1 نفر شناسایی و زنده نجات پیدا کرد.

پاپی تصریح کرد: طبق اخبار واصله، خوشبختانه شواهدی دال بر سالم بودن 3 نفر مفقودی دیگر به دست آمده است.

نمانیده مردم دزفول در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه رودخانه دز هیچ متولی و مدیریت مشخصی ندارد و بر خلاف رایزنی ها تا کنون اقدام مناسبی برای تعیین چارت سازمانی مدیریت این رودخانه صورت نگرفته است، لذا امیدواریم وزارت کشور در این خصوص به مسئله ورود کند.

به گفته پاپی زاده، بر اساس اخبار بدست آمده آژانس گردشگری مربوطه مجوزهای قانونی برای انجام سفری در چنین نقطه حادثه خیزی را نداشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها