رئیس پلیس راهور تهران بزرگ هدف از اعمال محدودیت های موقت ترافیکی در نقاط مختلف پایتخت را جلوگیری از نفوذ بار سنگین ترافیک به دیگر معابر به هم پیوسته اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۴۲۲۱۶
پیشگیری از ترافیک شبکه‌ای پایتخت با محدودیت‌های موقت ترافیکی

به گزارش جام جم آنلاین، سردار محمدرضا مهماندار در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: پاسخگو نبودن ظرفیت بیشتر معابر و افزایش ترددها در تهران، موجب شده پلیس برای مدیریت و کنترل بار سنگین ترافیک به ناچار اقدام به توقف یا محدودیت موقت عبور و مرور در برخی معابر پایتخت کند.

وی افزود: گرچه این امر برای پلیس خوشایند نیست اما با توجه به این که در ساعات اوج ترافیک همه مسیرهای شبکه به هم پیوسته معابر پایتخت، تحت تاثیرکوچکترین گره ترافیکی قفل می شود؛ بنابراین پلیس به اجباردر این ساعات به سهم بندی ترددها بویژه در معابر شمالی و مرکزی تهران اقدام می کند.

سردار مهمانداربا اشاره به اینکه بعضا برای مردم سوال است که چرا پلیس با گذاشتن خودرو، معبری را تنگ و باریک می کند و خود به ایجاد ترافیک دامن می زند، افزود: این ظاهر قضیه است زیرا معابری در شمال یا بافت قدیمی و مرکزی تهران با قدمت صدساله در حال استفاده است که ساختار روستایی آن بدون هیچ اصلاح هندسی و عریض شدن، منطبق با ساختار شهری امروز پایتخت نیست.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی اگر پلیس با طرح های کوتاه مدت محدودیت ترافیکی، بار ناشی از حجم فشرده ترددها را تقسیم نکند به راحتی شبکه به هم پیوسته معابر پایتخت درگیر و موجب ایستایی و قفل شدن بیشتر معابر می شود.

سردار مهماندار گفت: اصلاح هندسی معابر برای افزایش ظرفیت و انطباق آن با میزان تقاضای ترددهای فعلی وهمچنین کاهش استفاده مردم از خودروهای شخصی که البته نیازمند توسعه زیرساخت های حمل و نقل عمومی است؛ تنها راهکار میان مدت و دراز مدت برای رفع ترافیک درهم پیچیده کلانشهر تهران است.

وی افزود: حتما دولت و شهرداری ها در اصلاح هندسی معابر قدیمی و گسترش حمل و نقل عمومی مانند توسعه مترو ، ایجاد «ال آرتی» یا همان متروی ریلی سبک و افزایش ناوگان اتوبوسرانی نقش عمده و اثرگذاری دارند و البته مردم هم با استفاده از حمل و نقل عمومی و استفاده کمتر از خودروهای شخصی در ساماندهی ترافیک سنگین تهران، موثر خواهند بود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: اگر دو مقوله اصلاح هندسی معابر و کاهش استفاده از خودروهای شخصی اتفاق بیفتد میزان اعمال اجباری محدودیت های موقتی پلیس برای روانسازی ترافیک حتما کاهش می یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها