مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور گفت: مهلت ثبت نام و انتخاب رشته برای کاردانی به کارشناسی ناپیوسته در ساعت 24 امشب پایان می یابد.
کد خبر: ۱۰۳۹۳۱۳
ثبت نام کاردانی به کارشناسی ناپیوسته تا ساعت 24 امشب

به گزارش جام جم آنلاین، حسین توکلی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: براساس برنامه زمانی اعلام شده، ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1396 برای تمامی دانشگاه و موسسات آموزش عالی اعم از دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی با در نظر گرفته شدن مهلت تمدید شده ساعت 24 امروز پایان می یابد

وی با بیان اینکه تا ساعت هشت صبح امروز تعداد 103 هزار و 334 داوطلب ثبت نام کردند تصریح کرد: تمام داوطلبان متقاضی که تاکنون ثبت نام و انتخاب رشته نکرده اند، ضرورت دارد در این مهلت باقی مانده پس از مطالعه دفترچه و اطلاعیه های منتشر شده در صورت واجد شرایط بودن برای شرکت در آزمون مذکور حداکثر تا ساعت 24 امروز اقدام کنند.

به گفته توکلی، ظرفیت پذیرش کاردانی به کارشناسی ناپیوسته (به جز ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی) 162 هزار و 108 تن است.

ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی ارشد از یکشنبه آغاز می شود

مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور خاطرنشان کرد: نتیجه اولیه آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد نا پیوسته داوطلبان شرکت کننده به صورت کارنامه از ساعت 19 روز دوشنبه، روی سایت سازمان قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: آن دسته از داوطلبانی که بر اساس مفاد کارنامه نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته های تحصیلی شدند نسبت به انتخاب حداکثر صد کد رشته محل از کدرشته امتحانی مجاز و یا کد رشته های امتحانی مجاز اقدام کنند.

توکلی افزود: این دسته از داوطلبان می توانند از روز یکشنبه 21 خرداد ماه لغایت ساعت 24 روز پنجشنبه 25 خرداد ماه برای انتخاب رشته به سایت سازمان سنجش مراجعه و کد رشته محل های انتخابی خود را به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته اینترنتی ثبت کنند.

وی با اشاره به اینکه تعداد 707 هزار و 63 داوطلب حاضر در جلسه امتحان 656 هزار 180 داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند، خاطر نشان کرد: از این تعداد 325 هزار و 227 تن زن و 330 هزار و 953 تن، مرد هستند.

به گفته مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور، از 656 هزار 180 داوطلب مجاز به انتخاب رشته، تعداد 50 هزار و 522 تن ، در دو کد رشته امتحانی مجاز شدند.

توکلی اظهار کرد: تا ساعت 8 صبح امروز تعداد 628 هزار و 503 داوطلب پرینت کارنامه نتیجه خود را پرینت گرفتند؛ یعنی از تعداد 707 هزار و 63 داوطلب حاضر در جلسه امتحان حدود 89 درصد آنان نسبت به دریافت پرینت کارنامه اقدام کردند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: پاسخنامه و کلید نهایی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته از بعد از ظهر دیروز چهارشنبه 17 خرداد ماه روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است و تمامی داوطلبان شرکت کننده در آزمون مذکور با مراجعه به کارنامه خود می توانند با استفاده از لینک پاسخنامه و کلید نهایی آن را مشاهده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها