کشورهای مختلف و شخصیتهای مهم بین المللی ضمن محکوم کردن حوادث تروریستی امروز در تهران با مردم ایران اعلام همبستگی کردند.
کد خبر: ۱۰۳۸۹۷۲
واکنش های  بین المللی به حوادث تروریستی تهران

به گزارش جام جم آنلاین، «آنتونیو تاجانی» رئیس پارلمان اروپا در صفحه توییتر خود در واکنش به حملات تروریستی امروز تهران نوشت: من با رئیس پارلمان و مردم ایران اعلام همبستگی می کنم.

همچنین گروه سوسیالیستها و دمکراتهای پارلمان اروپا در توییتی حملات تروریستی امروز تهران را به شدت محکوم کرد و با مردم ایران اعلام همبستگی نمود.

این گروه پارلمانی در توییت خود نوشت: عاملان و حامیان این اقدامات باید به دست عدالت سپرده شوند. تروریسم تهدیدی جهانی و بدون مرز است و باید با یکدیگر با آن مبارزه کنیم.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه حملات امروز (چهارشنبه) تروریست ها در تهران بی سابقه بود، تاکید کرد که این عملیات نشانه ضرورت سرکوبی تروریسم است.

لاوروف امروز (چهارشنبه) در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آلفونسو داستیس کسدو وزیر امور خارجه اسپانیا گفت: اقدامات تروریست ها در حرم امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی در ایران نشان داد که تروریست ها آرام نمی گیرند.

لاوروف افزود: روسیه آمادگی دارد تلاش های لازم را برای مهار تروریست ها بکار گیرد.

کاخ کرملین نیزنسبت به عملیاتهای تروریستی در تهران واکنش نشان داد. کرملین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: به شدت عملیات‌های تروریستی در ایران را محکوم و بر ضرورت استوار بودن در مبارزه با تروریسم تاکید می‌کنیم.

انجلینو الفانو وزیر خارجه ایتالیا در واکنش به حملات تروریستی صبح امروز در تهران گفت: حمله (تروریستی) به تهران نشان داد که نیاز به یک استراتژی بلند مدت علیه تروریسم است.

وی د رکنفرانس مطبوعاتی پایان دیدار با همتای ارمنی خود 'ادوارد نعلبندیان' در محل وزارت خارجه ایتالیا با اشاره به حملات تروریستی صبح امروز داعش در مجلس وحرم امام خمینی (ره) گفت: : حملات در تهران تاییدی بر نیاز به کار با تمام متحدین برای یک استراتژی بلند مدت علیه تروریسم است که شامل عناصر امنیتی و عناصر گفت و گوی سیاسی و مذهبی شود.

وی با تاکید بر اینکه تروریسم به شرق و غرب ضربه می زند، افزود:تروریسم بار دیگر و اینبار به منطقه ای حساس مانند ایران ضربه زد. ایتالیا حمایت خود را با حضور در تمام مناطق درگیری تضمین می کند.

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان هم در پیام‌های جداگانه به رهبر انقلاب، رئیس‌جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی ایران اقدامات تروریستی تهران را محکوم کرد.

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان پیام‌هایی به «آیت‌الله خامنه‌ای » رهبر انقلاب، «حسن روحانی» رئیس‌جمهور و «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی فرستاد و حادثه تروریستی چهارشنبه (امروز) تهران را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، جمعی از نمایندگان ارشد مجالس ملی و سنای پاکستان ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی و حرم امام راحل(ره)، با ملت ایران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ابراز همدردی و اعلام همبستگی کردند.

شبکه خبری المیادین روز چهارشنبه در خبری فوری اعلام کرد که امارات حملات تروریستی به ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی (ره) در ایران را محکوم کرد.

وزارت خارجه فرانسه نیز حملات تروریستی داعش در تهران را شدیدا محکوم کرد.

«زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان در نشست خبری مشترک با همتای سعودی‌اش، حمله تروریستی در تهران را محکوم کرد.

وزارت خارجه ترکیه نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن «شنیع» توصیف کردن حملات داعش در تهران، آن را محکوم کرده و از خداوند برای قربانیان و خانواده‌هایشان مرحمت درخواست کرد.

در این بیانیه تاکید شده است: «ما از شنیدن خبر حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی ایران و مرقد امام خمینی در تهران و اینکه افرادی جان خود را از دست داده یا مجروح شدند، ناراحت هستیم.»

«کمیته‌های مقاومت فلسطین» اقدامات امروز تروریست‌های داعش در تهران را محکوم کردند و در ادامه به وحدت امت اسلام برای مقابله با رژیم اشغالگر صهیونیستی به عنوان دشمن اصلی امت اسلام فرا خواندند.

وزارت خارجه سوریه ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان، این حملات را به شدت محکوم کرد.

«فواد معصوم» رئیس جمهور عراق ضمن عرض تسلیت به مردم ایران، حملات داعش را محکوم کرد.

وزارت خارجه قطر به عملیات‌های تروریستی در تهران واکنش نشان داد.

وزارت خارجه قطر در این بیانیه به دولت و ملت ایران و خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت و شفای عاجل مجروحان را خواستار شد.

وزارت خارجه قطر تاکید کرد که موضع این کشور همچنان ثابت و تاکید بر پایان دادن به خشونت و مخالفت با هرگونه اقدامات تروریستی و جنایتکارانه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
reza
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
۰
۰
لعنت بر آل سعود بی شرافت
نرم افزار موبایل
-
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
۰
۰
پدر وخانواده تروریست وحشی .بیخ گوش ما یعنی كشور صهونیستی عربستان است .و در برابر این گرگهای ال سعود نباید كوتاه امد

نیازمندی ها