سخنگوی دولت گفت: 100 میلیارد تومان به صورت تنخواه به چهار استان خسارت دیده پرداخت می شود.
کد خبر: ۱۰۲۰۹۱۱
سخنگوی دولت:افزایش یارانه نیازمندان انتخاباتی نیست

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی خود در جمع خبرنگاران گفت: سازمان برنامه و بودجه برای کمک به استان های خسارت دیده این رقم را پرداخت می کند و طبق تصمیم هیئت وزیران از همه ظرفیت های قانونی سال گذشته از جمله موارد 10 و 12 حوادث غیر مترقبه استفاده کردیم.

سخنگوی دولت گفت: طبق احکام موجود در تبصره 12 و 14 قانون بودجه، سازمان برنامه و بودجه موظف شد یارانه خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را در چارچوب عدالت اجتماعی افزایش دهد.

نوبخت در نشست هفتگی خود در جمع خبرنگاران افزود: مقرر شد بر اساس افزایش مستمری این خانوارها با 20 درصد حداقل دستمزد تعیین شده به خانواده های یک نفره 95 هزار تومان، به خانواده دو نفره 189 هزار تومان، خانواده سه نفره 253 هزار تومان ، خانواده چهار نفره 337 هزار تومان و خانواده پنج نفره وبیشتر 365 هزار تومان پرداخت شود.

وی ادامه داد: این مستمری علاوه بر یارانه نقدی که به هر فرد 45 هزار و 500 تومان پرداخت می شود، به خانواده های مستمری بگییر تحت پوششش کیمته و بهزیستی داده می شود.

نوبخت افزود: سازمان برنامه و بودجه با کمک سازمان هدفمندی یارانه ها و دستگاه های ذیربط مثل کمیته امداد و بهزیستی این افرایش را 26 فروردین اعلام کرد و به خانواده های تحت پوشش بر اساس بعد خانوار ارقام اعلام شده به ارقام قبلی اضافه شد.

وی گفت: دولت از قبل علاوه بر یارانه نقدی خودش را موظف می دانست تا سبد کالا هم به این خانوار ها ارائه دهد.

سخنگوی دولت افزود: این اقدامات به دلیل اینکه چند ماه دیگر انتخابات است انجام نمی شود بلکه ما کار خودمان را انجام می دهیم و تا شهریور نیز به کار خودمان ادامه می دهیم.

نوبخت گفت: این مستمری ذکر شده 14 میلیون نفر را شامل می شود که شامل 700 هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی و یک میلیون و 300 هزار نفر خانوار تحت پوشش کمیته امداد است.

افزایش حقوق بازنشستگان در جهت همسان سازی

سخنگوی دولت گفت: در بودجه سال جاری بالغ بر سه هزار و 400 میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شده است.

محمدباقر نوبخت افزود: این افزایش حقوق بازنشستگان علاوه بر افزایش 10 درصدی حقوقی است که برای همه کارکنان دولت در نظر گرفته شده است و دولت از سال 93 به دنبال افزایش حقوق بازنشستگان بود.

وی گفت: افرادی که در گروه های پایین تر درامدی قرار گرفته بودند امتیاز بیشتری نسبت به افرادی که در گروه های بالاتر بودند ، دریافت کردند و صندوق های بازنشستگی این افزایش حقوق را اعمال می کنند تا همسان سازی ها صورت بگیرد.

سخنگوی دولت گفت: پارسال برای توسعه تولید ملی 17 هزار و 175 میلیارد تومان تسهیلات به 24 هزار و 731 بنگاه های غیر فعال یا راکد پرداخت شد.

نوبخت در نشست هفتگی خود در جمع خبرنگاران افزود: درسال جاری جهت اجرای راهبرد مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه اشتغال و تولید، رئیس جمهور بخشنامه ای را به معاون اول خود ابلاغ کرد تا پیشرفت هریک از موارد در اقتصاد مقاومتی در جهت تولید اشتغال اعلام شود.

وی گفت: از وظایفی که به معاون اول ابلاغ شده شامل ایجاد هماهنگی و پیگیری با سایر قوا، ساماندهی فعالیت های بنگاه های بزرگ غیرخصوصی تولیدی و پیمانکاری، برقراری ارتباط بین دستگاه های بزرگ و متوسط با بنگاه های کوچک و حداکثر تعامل سازنده بین بنگاه های خصوصی و غیر خصوصی و همچنین جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق برای تقویت تولید داخل است.

نوبخت در ادامه گفت: باتوجه به کاندیدا شدن آقای جهانگیری هیچ خدشه ای در کار دولت ایجاد نمی شود و همه جلسات هیئت دولت طی یک ماه آینده برگزار می شود تا هیچ نقصی در کار ایجاد نشود.

وی در خصوص اقدامات رئیس جمهور برای تبلیغات انتخاباتی گفت: آقای رئیس جمهور شناخته شده است و نیازی به تبلیغات ندارد و بهترین تبلیغ برای وی خدمات انجام شده است.

وی در خصوص کاندیداتوری آقای جهانگیری گفت: حضور آقای جهانگیری مکمل است و باعث می شود که واقعیت ها بهتر گفته شود و انتخابات سالم تری صورت بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سیدعلیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
۰
۰
اینو نگی چی بگی؟

نیازمندی ها