موتور بنزینی برون نصب دریایی (توس) صبح امروز با حضور وزیر دفاع در نخستین همایش پیشرانه های دریایی رونمایی شد.
کد خبر: ۱۰۰۱۸۸۲
موتور بنزینی برون نصب دریایی توس رونمایی شد

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، موتور بنزینی برون نصب دریایی (توس) صبح امروز سه شنبه در نخستین همایش پیشرانه های دریایی با حضور سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد.

این موتور بنزینی به دست متخصصان سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است. یکی از مهم ترین رویکردهای سازمان صنایع دریایی در حوزه خودکفایی و بومی سازی تجهیزات دریایی، دستیابی به انواع سامانه های رانش دریایی است.

امروزه فناوری طراحی و تولید سامانه رانش انواع شناورها تنها در انحصار چند کشور محدود صنعتی است و سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با برنامه ریزی میان مدت و با استفاده از توانمندی شبکه همکاران صنعتی کشور و همچنین پتانسیل علمی دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان در چند سال اخیر در جهت طراحی و ساخت پیش رانه های دریایی قدم های بزرگی برداشته است.

سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه صنعتی شریف، انجمن ملی موتور، دیگر نهادها، دانشگاه ها و صنایع فعال در حوزه پیشرانه های دریایی، اولین همایش پیشرانه های دریایی را در تهران برگزار کرد.

جایگاه سیستم رانش در بهره وری ناوگان دریایی کشور، محرکه اصلی، انتقال قدرت، پیش برنده ها و پایش و نگهداری از جمله محورهای اصلی این همایش است و سیستم رانش از اصلی ترین بخش های موجود در شناوراست که از اهمیت زیادی برخوردار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها