انقلاب اسلامی ایران درحالی سال‌های پایانی دهه چهارم را سپری می‌کند که دشمنان خارجی با وجود تمام تلاش‌های خود نتوانستند خللی در عزم راسخ مردم مقاوم ایران به‌وجود آورند، گرچه هرازگاهی موانعی را باعث می‌شوند.
کد خبر: ۹۹۹۲۱۳
حفاظت از انقلاب در مقابل نفوذ

اصولا تجربه بشری به انسان‌ها آموخته است که دشمن خارجی بدون رخنه در داخل نمی‌تواند آسیب‌رسان جدی باشد. مروری بر تاریخ مبارزات و درگیری‌ها بین جوامع مختلف این نکته را مبرهن می‌سازد که غالب شکست‌ها نه از قدرت دشمن بیرونی که از رهگذر از دست دادن اعتماد به نفس یا خیانت افرادی از داخل پدید آمده‌ا‌ند.

از دست دادن اعتماد به نفس، ترس بیجا از هیبت غیرواقعی دشمن، نفوذ ایادی دشمن در جبهه داخلی و تصور غیرواقعی از دست کشیدن دشمن از نقشه‌های شوم خود می‌تواند به شکست محتوم نیروهای خودی منجر شود. تنگه احد یک نمونه همیشگی رابطه دشمن و مقاومت است و نه صرفا یک حادثه تاریخی تمام شده. تجربه احد بسیار تکرار شده و نشان داده که غفلت از مکر دشمن، پیروزی او را رقم می‌زند. همان‌گونه که آندلس نیز این‌گونه از کف رفت. آندلس نیز یک تجربه بشری است و باید از آن درس گرفت، وگرنه آندلس‌ها تکرار خواهند شد.

بر همین سبیل، رهبر معظم انقلاب همیشه حیله و مکر دشمن را انذار می‌دهند. طرح موضوع نفوذ و دست‌کم گرفتن دشمن، دو نکته‌ای است که مکرر در بیانات معظم‌له تکرار می‌شود و این از دقت و هوشمندی ایشان است که با رصد اقدامات و طرح‌های دشمن آگاهی لازم را به نیروهای دوستدار انقلاب گوشزد می‌کنند. فراموش نمی‌کنیم که دشمن در پوشش مذاکره و گفت‌وگو و به ظاهر دلسوزی برای مردم، وارد می‌شود همان‌گونه که در روزهای منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی این پیشنهادها را به امام(ره) می‌نمود، ولی امام(ره) بدون توجه به آنان و با هوشمندی کامل، پیشنهاد آنها را کنار می‌گذاشت و با تزریق روح وحدت و یکپارچگی، دشمن را ناکام می‌کرد.

به تعبیر رهبر معظم انقلاب؛ یک عده‌ای، با دشمن هم معامله دوست می‌کنند، فریاد دشمن را هم نمی‌شناسند، چون از حنجره دیگری درمی‌آید؛... این حنجره، حنجره نفوذ دشمن به جبهه داخلی است که نیازمند بصیرت است؛ همان بصیرتی که مردم در مواجهه با دشمنان از آغاز تاکنون داشته‌اند و باید که از آن مراقبت کرد تا تداوم داشته باشد.

اکنون نیز دشمن ناامید خواهد شد چنان‌که با روحیه انقلابی در همه عرصه‌ها و با وحدت کلمه و مراقبت از نفوذ نامحرمان به ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، حرکت به سوی پیشرفت کشور را تسریع بخشیم.

دکتر عباسعلی کدخدایی - سخنگوی شورای نگهبان

ضمیمه جام سیاست

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها