مرگ میهمانان در هتل یکی از بحرانی‌ترین شرایط است. رفت و آمد پلیس‌ها و کارشناسان مختلف از یک سو و ایجاد وحشت در سایر میهمانان از سوی دیگر هتل را در شرایط سختی قرار می‌دهد.
کد خبر: ۹۹۳۰۸۹
مرگ میهمانان بر هتل چه اثراتی می‌گذارد؟

به گزارش جام جم آنلاین مرگ میهمانان در هتل یکی از بحرانی‌ترین شرایط است. رفت و آمد پلیس‌ها و کارشناسان مختلف از یک سو و ایجاد وحشت در سایر میهمانان از سوی دیگر هتل را در شرایط سختی قرار می‌دهد. آمار دقیقی از میزان مرگ و میر در هتل‌‌ها و سایر مراکز اقامتی وجود ندارد. علت نیز پنهان‌کاری مدیران است که البته خیلی هم بی‌علت نیست. کارکنان هتل به هیچ عنوان اجازه صحبت کردن و دادن اطلاعات اینچنینی را ندارند چرا که انتشار مرگ یک مسافر در اتاقی مشخص نه تنها شایعات زیادی را ایجاد می‌کند، بلکه علاوه بر پایین آوردن درصد اشغال هتل، فروش اتاقی که مرگ در آن روی داده را بسیار مشکل و در مواردی غیرممکن می‌کند.
افراد خرافاتی در سراسر جهان کم نیستند. کسانی که به هیچ عنوان حاضر نیستند در اتاقی اقامت کنند که قبل از آنها کسی در آن مرده یا از آن بدتر به قتل رسیده است. در پرونده‌های قتل معمولا هتل‌ها تا ماه‌ها و گاه سال‌ها ضربه می‌خورند و متحمل زیان‌های مالی سنگین می‌شوند. تبدیل هتل به صحنه جرم و تعطیلی چند روزه کوچکترین مشکل مراکز اقامتی در پرونده‌های قتل است. از بین رفتن حس امنیت میهمانان و امن ندانستن هتل فاجعه‌ایست که گاه تنها با تغییر مدیریت و پرسنل هتل و حتی صاحب آن امکان درست کردن شرایط ممکن می‌شود.
به طور کلی مرگ افراد در یک مرکز اقامتی به یکی از سه علت مرگ طبیعی، خودکشی و قتل روی می‌دهد. شاید از نظر بسیاری مرگ طبیعی در طول سفر و دور از خانه بسیار دردناک باشد اما برخلاف تصور مرگ طبیعی در طول سفر بسیار محتمل‌تر از شرایط عادی است. بسیاری از افراد در طول رسیدن به مقصد دچار استرس‌هایی چون ترس از پرواز، دریا یا حتی ماشین زدگی می‌شوند. مطالعات نشان می‌دهد استرس در میان مسافرینی که با هدف کسب و کار سفر می‌کنند بسیار بالاست. بسیاری از این مسافران مضطرب که معمولا به بی‌‌خوابی در محیط جدید نیز دچار می‌شوند برای کاهش اضطراب خود و به خاطر چند ساعت خواب آرام اقدام به خوردن انواع و اقسام قرص‌های آرام‌بخش و خواب‌آور می‌کنند که خود زمینه‌ساز مرگ آنها در طول خواب می‌شود. تغذیه نامناسب در سفر از دیگر دلایل مرگ مسافران هتل‌هاست. خوردن چندین و چند وعده غذای بیرون که معمولا سرشار از چربی، قند و نمک اضافه است بیماران قلبی و عروقی مستعد را به کام مرگ می‌کشد. متهم ردیف اول فست فود‌ها هستند که به سبب ارزانی و در دسترس بودنشان چندین وعده هر مسافری را در طول سفر شامل می‌شوند. در پرونده‌های خودکشی عصبانیت مدیر هتل قابل تصور نیست بدشانسی از این بیشتر که فردی خودخواه برای خاتمه زندگیش، کسب و کار عده‌ای را به تباهی کشیده و تا کاملا معلوم نشود که قضیه خودکشی است رفت و آمدهای مکرر مقامات مدنی ادامه خواهد داشت. اما قتل‌ها که مستقیم میزان امنیت هتل و کفایت پرسنل را نشانه می‌گیرند همچون شلیک نهایی به آبرو، اعتبار و رونق هر هتلی است که می‌تواند ضربه نهایی را بر پیکر هتل وارد کند.
جدای از قتل‌ها که با افزایش مسایل امنیتی و پیگیری موارد مشکوک چون مشاجره‌های خانوادگی شدید در هتل می‌توان از آنها پیشگیری کرد، جلوگیری از مرگ‌های طبیعی و خودکشی‌ها تقریبا غیرممکن است. پذیرشگران و خانه‌دارهای هتل می‌توانند با بررسی اتاق‌ها چون طولانی شدن نصب کارت مزاحم نشوید و خارج نشدن بیش از یک روز میهمان از اتاقش مسافران را تا حدی کنترل کنند و تا بروز حوادث بد جلوگیری شود.


آیسا اسدی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها