سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: 15 آتش نشان در حادثه ریزش ساختمان پلاسکو شهید شدند و پس از یافتن پیکر 2 آتش نشان، تلاش برای یافتن اجساد 13 شهید ادامه دارد.
کد خبر: ۹۹۲۷۷۴
تلاش برای یافتن اجساد 13 شهید آتش نشان و 10 مفقودی

به گزارش جام جم آنلاین، جلال ملکی در گفت و گو با میزان در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی های آتش نشان ها در صحنه حادثه ساختمان پلاسکو اظهار داشت: 15 آتش نشان در حادثه ریزش آوار ساختمان پلاسکو شهید شدند و 10 مفقودی در زیر آوار قرار دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تلاش برای یافتن 13 شهید آتش نشان و افراد مفقود شده ادامه دارد.

به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی آوار بخش شرقی و جنوبی تا مقدار زیادی تخلیه شده و تنها قسمتی از سازه فلزی بخش غربی مانده است.

ملکی در مورد وضعیت پاساژ کویتی ها گفت: در حال حاضر این ساختمان وضعیت خوبی دارد اما هر گونه تغییر در وضعیت آن بستگی به ادامه عملیات آوار برداری دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یاس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
۰
۰
خدا بیامرزدشان . واقعا درآور است . دل هر انسانی بدرد می آید. چرا این مغازه داران ذره ای فكر نكردندكه علاج واقعه قبل از وقوع كنند اگر به جای آتش زلزله هم بود فاجعه ای عظیم رخ میداد صاحبان آن مغازه ها با وجدان خود چگونه كنار می آیند كاش فقط به فكر فروش شب عید خودشان نبودند كاش به فكر مادر پیری باشند كه چشم به راه فرزند آتش نشانش است كاش ذره ای به فكر كودكی كه پدرش آتش نشان است باشند كاش ذره ای به فكر دلواپسی های یك نوعروس چشم نگران باشند كاش ذره ای به این بیندیشند كه اینان عزیزان خانواده هایشان بودند و به قربانگاه پلاسكو نیامده بودند كه اینگونه غریبانه مثل پروانه در آتش سوختند. اگرقبل از این فاجعه صاحبان آن مغازه ها از طریق مهندسین نظام مهندسی طریقه مرمت و بازسازی این ساختمان را جویا میشدند تا اگر راهكاری برای مرمت آن بود مرمتش میكردند تا هم مال خودشان در یك لحظه دود نشود و هم جان این همه آدم فدای بیخیال عبور كردن به اخطارهای شهرداری نمیشد . اگر مرمت مقدور نبود درخواست وام بافت فرسوده میكردند و ساختمان را تخریب و از نو اقدام به ساختش میكردند. كاش قبل از این كه چنین فاجعه ای را به بار بیاورند لحظه ای درنگ میكردند .به نظرم باید قانون حداقل مجازاتش برای چنین كسبه ها این باشد كه ابطال پروانه كسبشان باشد چرا این همه خودخواهی لابد آنها در دفاعیه خود میگویند كه فكر آتش را نكردیم فكر اینكه زلزله بیاید را اگر میكردید بیخیال از این مطلب عبور نمیكردید به نظرم مجازاتی برای كسبه های آن پاساژ باید درنظر گرفته شود چون اخطار را دیدند و بیخیال رد شدند

نیازمندی ها