نماینده مردم ارومیه در مخالفت با مصوبه واگذاری بیمه سلامت به وزارت بهداشت و درمان، آن را زمینه ساز رانت دانسته و اعتقاد دارد وقتی پیمانکار و کارفرما یکی شود فساد ، تخلف و دزدی بوجود می‎آید.
کد خبر: ۹۸۶۸۰۶
جناح چپ و راست لاریجانی پزشک هستند و به نفع خودشان رای دادند! /  چاقو دسته خود را نمی‎برد

«نادر قاضی پور» یک از معترضان به مصوبه دیروز مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین گفت: تاکنون اسناد پزشکان از سوی طرح سلامت وزارت رفاه بررسی و سپس پول به آنها پرداخت می‎شد ولی از این به بعد همه چیز در اختیار خود پزشک قرار می گیرد.

وی با اشاره بر این ضرب المثل که چاقو دسته خود را نمی‎برد تصریح کرد: شما تاکنون مشاهده نکرده‎اید که در پرونده‎های نظام پزشکی یک پزشک محکوم شود و همیشه پرستاران بدبخت با محکومیت روبه رو شده اند.

قاضی پور با تأکید بر بوجود آمدن مشکلات عدیده پس از انتقال طرح بیمه سلامت به وزارتخانه متبوع، پیرامون چگونگی تصویب این طرح خاطر نشان کرد: آقای لاریجانی عزیز هیچ ماده الحاقیه ای را در مورد این طرح نپذیرفت.

وی در ادامه افزود: از آنجایی که جناح راست و چپ ایشان و همچنین افراد مقابل و پشت سر وی پزشک بوده(در صحن مجلس) و برخی از آنها سهامدار بیمارستانهای خصوصی هستند؛ نهایتا به نفع خودشان رأی دادند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن ضمن اشاره بر رأی نیاوردن طرح تجمیعی تاجگردون دیگر نماینده حاضر در یادآور شد: طرح آقای رنجبر زاده با اندکی تفاوت ولی متنی یکسان مطرح شد و بدون اینکه اجازه اظهار نظر به موافقان و مخالفان داده شود با 52 درصد آرا متاسفانه تصویب شد.

وی در خصوص طرح تاج گردون رییس کمیسیون برنامه بودجه مجلس که مورد دفاع آقای پزشکیان هم قرار گرفت خاطر نشان کرد: تجمیع بیمه‎ها مد نظر ایشان بود بدین معنا که با این طرح پول کارگران و بازنشستگان مستقیم به جیب پزشکان برود.

قاضی پور با مردمی خواندن نهاد تامین اجتماعی ابراز داشت: دولت شرعا و قانونا" نمی تواند به آن دست درازی کند.

این نماینده معترض از نامه اخیر وزیر بهداشت به رییس جمهور گلایه کرد و گفت: ایشان درخواست واریز نه بیست وهفتم( سهم درمان کارگران تامین اجتماعی) به وزارتخانه کردند که این امر طبق قانون دیوان محاسبات با مخالفت وزیر اقتصاد مواجه شد.

وی از بدهی 150 هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی خبر داد و اضافه کرد: با بالا بردن تعرفه‎ها توسط قاضی زاده وزیر بهداشت، تامین اجتماعی با بدهی 7 هزار میلیاردی روبه رو شده که پی آن مجبور به دریافت گشته است.

قاضی زاده خاطر نشان کرد: دولت می توانست بخشی از بدهی خود را با تامین اجتماعی تهاتر کند ولی نکرد و امروز با افزایش تعرفه‎ها هزینه درمانی این سازمان به رقمی بالغ بر 8هزار میلیارد رسیده و این گونه تعبیر می شود که پول کارگران به جیب متخصصین رفته است.

گفتگو: محمدرضا شجاعیان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
نرم افزار موبایل
-
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
۰
۰
دقیقا حق با نماینده ارومیه میباشد
مینا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
۰
۰
اگه منظور قاضی پور دكتر پزشكیان هستش كه باید عرض كنم دكتر پزشكیان خیلی بیشتر از ایشون خدا ترس و به فكر مردم هستن و مثل این آقا عوام فریب و بی ادب نیستن.
كارگر
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
۰
۰
دزدی دیگه روز و شب نداره روش اون عوض شده فردا یه اتهام بهش میبندن حرفشو پس میگیره بدبخت
میثم شجاع زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
۰
۰
اقای قاضی زاده هاشمی یكی از مدیران موفق دولت اعتدال بود و تحول در درمان كشور بوجود اورد بدبختانه اقدام اخیر ایشون بخاطر نامه به روحانی برای پول و ادغام بیمه با دولت توسط حامیان او در مجلس معدود وزارتخانه خوب روحانی را با كارنامه كثیف فساد روبه رو میكنه

نیازمندی ها