«روانسری های رئوف» عنوان یادداشتی از حسن هاشمی وزیر بهداشت و درمان است که دیشب در کانال تلگرامی خودش منتشر کرده و اتفاقا مورد اقبال برخی از خبرگزاری ها و سایت ها هم قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۸۵۵۳۲
پست تلگرامی آقای وزیر برای خبر دوسال پیش+عکس

به گزارش جام جم آنلاین این دلنوشته آقای وزیر به اقدام شهروندان روانسر پرداخته است که نه تنها به تماشای اعدام نرفتند بلکه برای رضایت گرفتن از خانواده مقتول همگی در محوطه بیرونی منزل مقتول نشسته اند.

متن دلنوشته کوتاه است:«در روانسر، شهری از توابع استان کرمانشاه، مردم به جای تماشای صحنه اعدام، جلوی منزل مقتول گردهم آمدند و از پدر و مادرش رضایت گرفتند.
به گزارش دکتر سید حسن هاشمی در یادداشتی، نوشت: شنیدن برخی خبرها حس خوب و لذت‌بخشی در جان آدمی می‌ریزد و گاهی با خواندن بعضی خبرها در هیاهوی پر ازدحام اخبار ناخوشایند، لبریز از عشق می‌شویم و سرشار از احساس خوب مهرورزی و امید.

امروز برای من اینگونه بود، خبری خواندم که نه تنها در آن از دلهره و خشونت و دروغ و حسادت و... خبری نبود، که آدمی با خواندنش سر شوق می‌آمد و حس لذتبخش مهرورزی را تجربه می‌کرد.

‏در روانسر، شهری از توابع استان کرمانشاه، مردم به جای تماشای صحنه اعدام، جلوی منزل مقتول گردهم آمدند و از پدر و مادرش رضایت گرفتند.

خبر کوتاه بود اما به اندازه همه دوستی‌ها و عاشقی‌های عالم بلند.

خبر از شهری کوچک به گوش می‌رسید که مردمانش چندان اسیر تجمل و رفاه‌ زدگی و زندگی‌های آنچنانی نیستند، اما قلبی دارند مهربان و فراخ به وسعت همه این کره خاکی.

ای کاش همه ما از روانسری‌های رئوف درس بگیریم و چه خوب که رسانه‌ها به این خبرها بیشتر بپردازند. خبرهایی که به جای ترس و خشونت و بی‌مرامی، حس دلنشین مهربانی و دوست داشتن و احترام به همنوعان را به جان شنونده می‌ریزد.

همه باید تمرین کنیم از خبرهای مثبت، از خلق خوش، روی باز، مردمداری، مهربانی و حقوق شهروندی بیشتر بگوییم. انسان امروز به شنیدن این خبرها بیش از همیشه نیاز دارد.

منتظر دیگران هم نباشیم؛ برای آنچه می‌پسندیم، از خودمان شروع کنیم.»

اما جالب اینکه این اتفاق در اردیبهشت سال 93 در روانسر اتفاق افتاده بود! و به سیاق بسیاری از کانال های تلگرامی که تنها به بازدید فکر می کنند این عکس در این کانال ها دست به دست می شود تا آقای وزیر هم عکس را خبر تلقی کند و یادداشتی برایش بنویسد!

هر چند این اتفاق شاید آن روزها هم آنقدر رسانه ای نشد که آقای وزیر متوجه این قصه شود. به هر حال به نظر می رسد یک اتفاق تاریخ مصرف گذشته برای یک پست تلگرامی آقای وزیر کافی باشد. دو سال پیش هم مادر مازندرانی قاتل فرزندش را در پای چوبه دار بخشید این را احتمالا از دلنوشته بعدی آقای وزیر در کانال تلگرامی اش خواهیم خواند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
۰
۰
امیدوارم دقیقا همونطوری باشه كه میگن نه اینكه خدای نكرده یه موقع برای تهدید و ترساندن و رضایت زوری به اونجا رفته باشن
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
۰
۰
خوب حالا كه چی؟!شما حتماسال آینده میخوای كاندید ریاست جمهوری بشی ازالان شروع به تبلیغات كردی كه همه بگن به به وچه چه عجب ادم خوبیه مگرنه؟؟؟!!!
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
۰
۰
اصولا پزشكها از بهره هوشی به نسبت بالاتری برخوردار هستند . بعید است از پزشكی كه وزیر كشوری باشد .
باید حدس میزدم دلیل برخی اشتباهات در مدیریت كلان ناشی از عدم وجود ذكاوت و خوش باوری ست
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
۰
۰
اتفاقا جماعتی كه تجمع كردن با ایجاد دلهره و هراس برای پدر و مادر مقتول كار زشتی كردند باید اجازه میدادند بدون جو سازی پدر و مادر مقتول تصمیم میگرفتند . بنظر من دفاع آقای وزیر از این موضوع دفاعی احساسی است نه منطقی .
رشید
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
۰
۰
این مدل رضایت گرفتن اصلا جالب نیست .حتما ولی دم از ترس جانشان رضایت دادند.واقعا اگر رضایت نمی دادند چه اتفاقاتی ممكن بود بیفتند؟؟ سال های قبل در برنامه ورزشی تلویزیون هم ولی دم را با ارتباط مستقیم وادار كردن به رضایت دادن!!!!اصلا جالب نیست.حساب اون خانواده را هم بكنید.جان دادند.عزیر از دست دادند.زندگی یك انسان پایمال شد.یك یا چند خانواده عزادار شدن.گفتنش راحت است اما تحملش خیلی خیلی سخت.

نیازمندی ها