سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه گفت: مقامات روس در هشدار خود با تاکید بر پایبندی ایران به تمام تعهداتش، از دیگر کشورهای 1+5 خواسته اند از هرگونه اقدامی که به روند اجرای برجام آسیب زده و آنرا نقض می کند، پرهیز کنند.
کد خبر: ۹۷۵۰۳۰
هشدار روسیه به دیگر اعضای 1+5 درباره پایبندی به برجام

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما از مسکو ؛ مهدی سنایی گفت: روسیه بعنوان یکی از اعضای مؤثر در گروه پنج بعلاوه یک، درباره پایبندی سایر اعضای این گروه به تعهداتشان در قبال برجام هشدار داده است.

مهدی سنایی در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما افزود: مقامات روس در هشدار خود به سایر اعضای پنج بعلاوه یک با تاکید بر اینکه ایران به تمام تعهدات خود در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) پایبند بوده است، از دیگر کشورهای عضو این گروه خواسته است از هرگونه اقدامی که به روند اجرای این برنامه آسیب زده و آنرا نقض می کند، پرهیز کنند.

سفیر ایران در روسیه تصریح کرد: بدون تردید اقدام سنا و مجلس نمایندگان آمریکا در تمدید تحریم های 10 ساله ضد ایران یک بدعهدی جدی و نقض برجام است و همانگونه که رهبری معظم انقلاب اشاره فرمودند، در صورت تائید و اجرایی شدن آن، با پاسخ قاطع جمهوری اسلامی ایران همراه خواهد بود.

مهدی سنایی به دکترین جدید سیاست خارجی روسیه که دیروز به امضای رئیس جمهور روسیه رسید، اشاره کرد و گفت : در این دکترین جدید، بر ضرورت اجرایی شدن بدون کم و کاست برجام به عنوان سندی بین المللی تاکید شده است.

وی در پایان گفت: بدون تردید این اقدام آمریکا یک بد عهدی جدی است و پرونده قطور بدعهدی های این کشور علیه ملت ایران را قطورتر کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها