در حالی ایران ۸۰ تبعه محکوم به اعدام و ۳۰۰ تبعه محبوس در زندان‌های مالزی دارد که معاون وزیر دادگستری می‌گوید: معاهده انتقال محکومان در دستور کار قانونگذار کشور مالزی قرار گرفته است و به زودی نهایی و زمینه انعقاد معاهده انتقال محکومان فراهم می‌‌شود.
کد خبر: ۹۷۰۶۸۸
خبر خوش برای خانواده ۳۸۰ زندانی ایرانی در «مالزی»

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، عباسی درباره اقدامات انجام شده برای ۸۰ تبعه ایرانی محکوم به اعدام در مالزی که دادستان کل کشور نیز در دیدار با دادستان کل مالزی به وضعیت این افراد اشاره کرد، گفت: خوشبختانه انعقاد معاهده استرداد مجرمان با مالزی نهایی شده و در آستانه امضاست. قرار بود در سفر اخیر رئیس‌جمهور به مالزی، این اتفاق بیفتد ولی با توجه به اینکه طرف ایرانی این معاهده، وزیردادگستری است و آقای پورمحمدی در این سفر همراه هیئت ایرانی نبود، بنابراین امضا نشد اما مقدمات آن آماده شده و امیدواریم به زودی امضا شود.
عباسی درباره انتقال محکومان نیز گفت: در خصوص انتقال محکومان از مالزی با یک مشکل مواجهیم و آن هم مشکل قانونگذاری در این کشور است. آنها قانونی راجع به انتقال محکومان ندارند ولی با توجه به حجم تقاضای کشورهای مختلف که الآن حود ۱۴ کشور بیشترین محکوم را در مالزی دارند و متقاضی امضای موافقتنامه انتقال محکومان هستند، این موضوع در دستور کار قانونگذار مالزی قرار گرفته و به زودی نهایی و زمینه انعقاد معاهده انتقال محکومان فراهم می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
عباس
-
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
۰
۰
خدا به دادشون برسه. خانواده‌هاشون چی میكشن. خیلی از اینا اغفال میشن و ندونسته تووی دام میوفتن. چیزی كه من شنیدم، زندانای اون ور به هیچ وجه قابل مقایسه با زندان‌های خودمون نیست.

نیازمندی ها