رئیس سازمان انرژی اتمی خبر داد:

شتاب در ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه بوشهر

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: به‌ زودی بانک مرکزی قسط نخست ساخت دو واحد نیروگاه اتمی بوشهر را پرداخت می‌کند.
کد خبر: ۹۷۰۲۴۰
شتاب در ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه بوشهر

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، علی‌اکبر صالحی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: به‌زودی بانک مرکزی قسط نخست ساخت دو واحد نیروگاه اتمی بوشهر را پرداخت می‌کند که با پرداخت این مبلغ، ساخت دو واحد نیروگاه اتمی در بوشهر که 10 سال طول می‌کشد، تسریع می‌یابد.

وی هدفش از سفر به بوشهر را شرکت در مراسم آغاز ساخت بیمارستان قلب و اورژانس هسته‌ای در این شهر عنوان کرد که با مشارکت سازمان انرژی اتمی ایران ساخته می‌شود و می‌تواند ضمن برطرف کردن مشکلات مردم استان بوشهر جوابگوی نیاز کارکنان نیروگاه اتمی بوشهر هم باشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به آثار برجام، صدور روزانه 2.5 میلیون بشکه نفت خام را از آثار برجام دانست و گفت: پیش از برجام و به علت تحریم‌ها مشکلاتی برای صدور نفت داشتیم اما حالا صادرات نفت به دو میلیون و 500 هزار بشکه در روز رسیده که مانند صادرات پیش از تحریم‌ها است.

صالحی تاکید کرد: این امر نشان از اثر برجام در گشایش در امور است و در آینده هم مردم گشایش‌های بیشتری را شاهد خواهند بود.

وی همچنین مردم بوشهر را صبور و مقاوم توصیف، و از مقاومت‌های مردم این دیار قدردانی کرد.

ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر بیستم شهریور امسال در پنجمین سالگرد اتصال نخستین واحد نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه سراسری برق آغاز شد.

توافقنامه ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر آبان 93 میان ایران و روسیه امضا شده بود.

هزینه ساخت این دو واحد نیروگاهی 10میلیارد دلار معادل 30 تا 35هزار میلیارد تومان اعلام شده و قرار است دستکم 30درصد تجهیزات این دو واحد در داخل ساخته شود.

ساخت این دو واحد نیروگاهی 10 سال طول می‌کشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
علی تهرانی
-
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
۰
۰
باسلام:میشه بپرسم زباله های هسته ایی ایران دركجا دفن میشود؟؟؟!!!فكری اساسی برای اینكار شده است؟؟؟!!!اگر دركویر هم دفن شوند خطر زیست محیطی فراوانی بهمراه خواهد داشت.
نوذر
-
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
۰
۰
تازه شتاب گرفته؟؟,؟ 10 سال؟؟ كی مرده كی زنده؟؟

نیازمندی ها