نایب رییس اتاق اصناف ایران در گفت وگو با جام جم آنلاین :

آخرین وضعیت نصب صندوقهای فروش در اصناف / انحصار واگذاری شایعه است

نایب رییس اتاق اصناف ایران گفت : انحصاری برای استفاده از صندوق های مکانیزه فروش برای شرکت خاصی ایجاد نشده است .
کد خبر: ۹۶۷۸۹۸
آخرین وضعیت نصب صندوقهای فروش در اصناف / انحصار واگذاری شایعه است

جلال‌الدین محمد شکریه در گفت و گو با خبرنگارجام جم آنلاین در پاسخ به این پرسش که نصب صندوقهای مکانیزه فروش برای رسته های تعیین شده اصناف در چه مرحله ای است و آیا اینکه گفته می شودبرای یک شرکت انحصار فروش ایجاد شده است صحت دارد اظهار داشت : تا کنون واحدهایی که تجهیز به این صندوق ها شده اند خودشان اقدام کرده اند و ما اقدامی نکردیم .درمرحله اول اجرای طرح تجهیز رایگان اصناف به صندوق مکانیزه فروش در قالب "طرح باران" چون مجری نتوانست به تعهداتش عمل کند ما سال گذشته آن را حذف کردیم و دوباره فراخوان دادیم و 23 شرکت برای انجام این کاراعلام آمادگی کردند و ما با این شرکت ها و همینطور بانکها وارد مذاکره شدیم .

وی با بیان اینکه برای نصب صندوقهای مکانیزه منتظر ارسال آیین نامه ای از سوی سازمان امور مالیاتی هستیم افزود : اگر بخواهیم به شرکت ها ی پذیرفته شده سهمی برای نصب این صندوقها بدهیم ، در مرحله اول هر کدام از شرکت های پذیرفته شده باید هزار صندوق نصب کنند و سپس راستی آزمایی شوند تا در صورت رضایت صنوف از صندوق هایشان به سمت توسعه آن برویم .

وی بحث واگذاری انحصاری نصب این صندوقها را به یک شرکت شایعه ای بیش ندانست و گفت :بحث اینکه در خرید صندوق انحصاری برای یک شرکت ایجاد شده است صحت ندارد و هم اینک 23 شرکت اعلام آمادگی کردند تا در قالب کنسرسیوم صندوقهای مکانیزه را بفروشند و اگر صندوقهایی در بازار دیده می شودخود صنوف خریداری و نصب کرده اند که بیشتر در فروشگاههای بزرگ دیده می شود ، برخی نیز یک نرم افزارفروشگاهی به کامپیوتر نصب کرده اند که فاکتور می دهد اما به سازمان امور مالیاتی متصل نیست .

نایب رییس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه ما منتظر آیین نامه نصب صندوق های فروش از سوی سازمان امور مالیاتی هستیم گفت : این آیین نامه باید دراواخر مرداد یا اوایل شهریورارائه می شد و حتی تفاهنامه ای با سازمان امور مالیاتی برای اینکه معافیت ها برای صنوف چگونه لحاظ شود داشته ایم .

شکریه گفت : صنوف خود را برای اجرای طرح آماده کرده اند تا با آغاز آن کارها به سرعت انجام شود . دولت به صنوف اعلام کرده اگر شما صندوق نصب کنید از شما دیگر به اندازه فاکتورخرید آن مالیات نمی گیرند حال باید دید واحدی که صندوق 5 میلیونی خریداری می کند اما مالیاتش 15 میلیون است ؟واین چگونه حساب می شود ،به هرحال دولت هم نباید متضرر شود ودر اینجا ما هم وکیل دولت هستیم و هم وکیل ملت ، همچنین اگر واحدی معاف از مالیات باشد و مالیاتی بهش تعلق نگیرد ولی مشمول نصب صندوق باشد خوب این پول چگونه مشمول معافیت می شود اینها موضوعاتی است که باید مشخص شود .

نایب رییس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه 30 رسته صنفی برای نصب صندوق مشخص شده اند گفت : نصب صندوق همه 3 میلیون واحد صنفی را در بر نمی گیرد مثلا نانوا ها ، شیشه بریها ، نجاری ها اینها ملزم نیستنند اما صنوفی مثل رستوران ، موبایل ، پوشاک ، هتلداران ، آهن فروشان ، طلا فروشان و سو پرمارکتی ها و فروشگاههای بزرگ مبلمان ، لوازم خانگی و... مشمول اجرای این طرح می شوند .

سیما رادمنش -جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
اسی
-
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
۰
۰
انحصار فروش اصلا شایعه نیست.
بعنوان مثال فروش خرم آباد فقط در انحصار فروشگاه متعلق به رئیس اتاق اصناف شهره ولاغیر

نیازمندی ها