سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: زائران اربعین حسینی تا 28 آبان ماه فرصت دارند روادید عراق دریافت دارند.
کد خبر: ۹۶۷۱۱۰
زائران اربعین برای دریافت روادید تا 28 آبان فرصت دارند

به گزارش جام جم آنلاین، حمیدرضا گودرزی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: در سال 94 بررسی های لازم برای برگزاری مناسب اربعین حسینی انجام و ضعف ها، نقاط قوت، کمی ها و کاستی ها و فرصت ها و تهدیدها مشخص شد. بعد از آن 15 کمیته در وزارت کشور شکل گرفت.

وی ادامه داد: تا به امروز سه مرز مهران، شلمچه و چذابه سه مرز مهمی است که تمیهدات لازم برای خروج و ورود زائران در حوزه زیرساخت اقدامات خوبی صورت گرفته است. کمیته زیر ساخت تقریبا تمام امکاناتی را در این حوزه را نسبت به سال گذشته سه برابر ظرفیت در حوزه جاده، پارکینگ، روشنایی و مواکب ایجاد کرده است.

گودرزی به صدور روادید اشاره کرد و گفت: با هماهنگی سفارت ایران و کمیته کنسولی با سفارت عراق در تهران 16 نقطه را برای صدور روادید ایجاد شده است،سفارت عراق در تهران، دفتر کنسولگری عراق در مشهد و کرمانشاه و اهواز از جمله نقاط هماهنگ شده است.

وی افزود: 12 نقطه هم در برخی شهرها مثل کرج و ورامین برای صدور روادید درنظرگرفته شده است.
سخنگوی ستاد مرکزی اربعین یه سامانه سماح اشاره کرد و گفت: تاکنون یک میلیون و 400 هزار نفر از این طریق روادید دریافت کردند.

گودرزی ادامه داد: تا به امروز ار مرز مهران 159 هزار نفر، شلمچه 155 هزار نفر، جذابه 93 هزار نفر و هوایی 45 هزار نفر که جمعآ 450 هزارنفر از مرز عبور کرده اند.

وی با بیان این که زائران اربعین حسینی بحث بیمه را جدی بگیرند،گفت: زائران حتما برای سفر اربعین بیمه شوند. بیمه به کسانی که در حادثه تروریستی و بیوتروریستی و جاده ای فوت کنند 198 میلیون تومان و برای فوت عادی 15 میلیون تومان پرداخت می شود.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین به حادثه تروریستی سامره نیز اشاره کرد و اظهارداشت: در این حادثه 9 نفر از هموطنان شهید و 88 نفر زخمی شدندکه مجرومان با دو هواپیما به کشور انتقال داده شدند و در بیمارستان ها تحت مداوا قرار گرفتند که تاکنون 55 نفر ترخیص شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها