در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد

اولویت های 3 وزیر آینده از نگاه نمایندگان مجلس

روز سه شنبه صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت برای تصدی وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی بررسی می شود.
کد خبر: ۹۶۲۵۳۶
دیدگاه نمایندگان مجلس درباره وزرای پیشنهادی دولت

در این رابطه سه تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نظر خود را در خصوص جلسه رای اعتماد روز سه شنبه در گفت و گو با جام جم آنلاین اعلام کردند که در پی می آید .

محمدعلی وکیلی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جام جم آنلاین درخصوص فضای مجلس در آستانه بررسی وزرای پیشنهادی گفت: به نظر من فضای مجلس نسبت به وزرای پیشنهادی مثبت است و تصور می کنیم آنان بتوانند رای اعتماد مجلس را کسب کنند.

وی گفت: برنامه های وزرای پیشنهادی در ظرف مقدورات موجود مطلوب است و آنها می توانند پاسخگوی مطالبات مردم در وزارتخانه هایی که معرفی شده اند، باشند.

محمد قمی نماینده مردم ورامین و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز به جام جم آنلاین گفت: با توجه به اندک زمانی که از عمر دولت باقی مانده است عقلای مجلس بر این باورند که باید به وزرای پیشنهادی دولت رای اعتماد دهند تا در خدمت رسانی به مردم وقفه ایجاد نشود.

وی افزود: افراد معرفی شده هم چهره های شناخته شده هستند و توانایی های خود را به نمایش گذاشته اند و توانایی رفع مشکلات وزارتخانه های مربوطه را دارند.

قمی در ارتباط با معیار نمایندگان مجلس برای دادن رای اعتماد به وزرای پیشنهادی گفت: تعهد، وفاداری به آرمان های انقلاب اسلامی و امام راحل، برخورداری از تجربه کافی و موضع گیری محکم در برابر دشمنان اسلام و انقلاب معیار نمایندگان مجلس برای دادن رای اعتماد به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور است.

اضغر مسعودی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با جام جم آنلاین اظهار داشت:احساس می کنم حداقل دو نفر از گزینه های پیشنهادی دولت بتوانند از مجلس رای اعتماد بگیرند.

وی افزود:شاید مهمترین نکته ای که نمایندگان در دادن رای اعتماد به وزرای پیشنهادی مد نظر قرار دهند موضوع همراهی با دولت باشد تا بهانه ای برای خدمت رسانی دولت به مردم وجود نداشته باشد.

مسعودی یاد آور شد: یک سری اشکالاتی برای وزرای پیشنهادی وارد است که در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد ولی در مجموع جو مجلس مثبت است.

وی افزود: به نظر می رسد وزرای پیشنهادی ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوانند راع اعتماد کسب کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها