وزیر خارجه ایران گفت: وضعیت اسفناک انسانی در یمن و سوریه ایجاب می‌کند همکاری‌های مستمر و گسترده‌تری بین تهران و مسکو باشد.
کد خبر: ۹۶۱۶۱۹
ضرورت همکاری گسترده ‌تر ایران-روسیه در باره یمن و سوریه

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در دیدار با همتای روس خود در مسکو گفت: همکاری‌های دو کشور در عرصه روابط دو جانبه پیشرفتهای بسیار خوبی داشته است. همچنین در ماههای اخیر توانستیم رایزنی، مساعی و تلاش‌های مشترکی در حوزه مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی داشته باشیم.

وی افزود: دیدارهای بسیار خوبی در سطح روسای جمهور، وزراء و مناسبات پارلمانی داشته‌ایم. ما از روند توسعه روابط دو کشور خشنود هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان همکاری بین ایران و روسیه در خصوص موضوعات منطقه‌ای، بویژه تروریسم و افراط گرایی را قابل ملاحظه دانست و افزود: در مبارزه با تروریسم دو کشور اشتراکات فراوانی دارند و لازم است در این زمینه همکاری‌ها و رایزنی‌های‌مان را هر چه بیشتر بخصوص با توجه به افزایش دامنه خطر تروریسم گسترش دهیم.

وی تاکید کرد: وضعیت اسفناک انسانی در یمن و سوریه ایجاب می‌کند همکاری‌های مستمر و گسترده‌تری داشته باشیم و در این خصوص لازم است گفت‌وگو، همفکری و همکاری‌های فشرده‌تری به صورت دو جانبه و در نشست سه جانبه با حضور وزیر امور خارجه سوریه انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها