صحبت‌های سرلشکر جعفری، فرمانده محترم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبنی بر این‌که سپاه، نیروی برتر نظامی منطقه است و قدرت نظامی و دفاعی این نهاد نسبت به گذشته چند برابر شده، حکایت از واقعیتی دارد که دشمنان ایران هم به آن اعتراف می‌کنند و اگر ما دیدگاه‌های کارشناسان مسائل نظامی، دفاعی و امنیتی در غرب و آمریکا را مورد بررسی قرار دهیم، درمی‌یابیم که آنها هم به این حقیقت اذعان دارند.
کد خبر: ۹۶۱۴۱۲
تکیه سپاه به نیروی پایان‌ناپذیر مردم

از نظر این کارشناسان،‌ سپاه یک نیروی برتر نظامی در منطقه راهبردی غرب آسیاست. نکته بسیار مهم در این زمینه، شاخص سنجش برای ارزیابی و بیان چنین سخنانی است. می‌توان این شاخص را قدرت مقابله سپاه پاسداران با تهدیدات و توطئه‌ها در سال‌های گذشته دانست.

به هر حال واقعیت این است که ما در طول سال‌های گذشته همواره در معرض توطئه‌ها،‌ تهدیدها و نقشه‌هایی بودیم که در پی خدشه‌دار کردن امنیت ایران و برهم زدن ثبات داخلی جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند. از سوی دیگر دشمنان در پی آن بودند که با راه‌اندازی جنگ‌های نیابتی در منطقه، شرایطی ایجاد کنند تا ایران در مسیر بی‌ثباتی و ناآرامی و ناپایداری قرار بگیرد.

امروز ما شاهدیم که در این منطقه متلاطم، جمهوری اسلامی ایران به عنوان امن‌ترین کشور محسوب می‌شود و این مساله حاکی از این واقعیت مهم است که قدرت دفاعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برابر این توطئه‌ها و تهدیدات ایستادگی کرده است.

همچنان که می‌دانیم عوامل تهدید ایران، قدرت‌های شیطانی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای هستند و این کشورها از همه توان خود برای تهدید جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند.

طبعا باید در این زمینه در پی یافتن دلیل برتری سپاه پاسداران و نقش این نهاد در تبدیل ایران به عنوان امن‌ترین کشور منطقه بود.

از جمله عوامل مهم قدرت و صلابت توان دفاعی ایران در برابر تهدیدات این است که سپاه یک نیروی کاملا انقلابی با تفکر و اندیشه مکتبی، مدیریت جهادی و برخوردار از تاکتیک‌ها و تکنیک‌های عملیات نامتقارن و متکی به نیروی پایان‌ناپذیر مردم است.

همچنین این نیروی عظیم، گسترده و مردم‌پایه توانسته است باعث تقویت جبهه مقاومت در منطقه باشد و در شرایط فعلی، ما شاهد موفقیت جبهه مقاومت در سوریه، عراق، یمن و... هستیم.

همین ویژگی‌ها سبب شد که سپاه پاسداران از نظر تجهیزات و توانمندی در حوزه زمینی، دریایی و هوافضا برتری خود را نسبت به قدرت‌های مشابه در منطقه حفظ کند.

سردار یدالله جوانی - مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها