مدیرکل استاندارد خوزستان:

۴هزار محموله وارداتی بازرسی شد

مدیرکل استاندارد خوزستان از دریافت بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نمونه از محموله های صادراتی و وارداتی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۲۸۷
۴هزار محموله وارداتی بازرسی شد

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از خوزستان، رضا دهدشتی زاده گفت: در شهریورماه امسال تعداد 4 هزار و ۶۱۶ نمونه از بخش های مختلفی همچون واحدهای تولیدی، واحدهای صنفی (در راستای طرح اجرای هماهنگ استاندارد) و محموله های صادراتی و وارداتی توسط کارشناسان این اداره کل و شرکت های بازرسی تائید صلاحیت شده اخذ شده که ۲۲ هزار و ۳۱۴ مورد آزمون توسط آزمایشگاه های همکار مورد تایید صلاحیت این اداره کل و آزمایشگاه های اداره کل استاندارد خوزستان بر روی نمونه های فوق انجام شده است.

وی افزود: نمونه های فوق در زمینه های مختلف از جمله لوازم خانگی، صوتی و تصویری، صنایع غذایی و کشاورزی، شیمیایی، مصالح ساختمانی، مکانیک و فلزشناسی، برق و الکترونیک، نساجی و سلولزی و... هستند که آزمون های مختلفی از جمله معیار مصرف انرژی، نشانه گذاری، توان، نوع مواد به کار رفته، آزمون های ابعادی، فیزیکی، مکانیکی، مقاومت در برابر حرارت، مقاومت فشاری، استحکام، چگالی، فلزات سنگین، بسته بندی، رنگ، طعم، باقیمانده سموم، بافت شناسی و... بر روی آن ها انجام می شود.

مدیرکل استاندارد خوزستان ادامه داد: بر اساس نتایج آزمون اعلام شده چهار هزار و ۴۰۷ نمونه با استانداردهای ملی مربوطه مطابقت داشته و ۲۰۹ نمونه نیز مردود و مغایر با استانداردهای ملی مربوطه اعلام شده است.

دهدشتی زاده در پایان خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به نیاز جامعه به اندازه گیری های درست و جهت اطمینان از سلامت ابزار آزمایشگاهی، تعیین میزان خطا و تنظیم وسایل در مقایسه با استانداردهای ملی مربوطه، تعداد ۱۱۰ مورد کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی توسط آزمایشگاه های همکار تایید صلاحیت شده توسط اداره کل استاندارد خوزستان بر اساس استانداردهای ملی مربوطه انجام شده که سطح دقت آزمون ها را تا حد قابل قبولی افزایش داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها