مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی از افزایش 50 درصدی ثبت شرکت در این منطقه و در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۵۵۳۳۲
راه هموار سرمایه گذاری در انزلی

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از گیلان افقی گفت: از ابتدای فروردین لغایت پایان شهریور ماه سال 95 مجموع شرکتهای ثبت شده در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت معنوی این منطقه به 218 شرکت بالغ شد که در مقایسه با 145 شرکت ثبت شده در مدت مشابه سال گذشته از رشد 50 درصدی حکایت دارد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی ادامه داد: از این تعداد شرکت ثبت شده، 191 شرکت ایرانی، 21 شرکت خارجی، 3 شعبه شرکت ایرانی و 2 شعبه شرکت خارجی بهمراه یک موسسه می باشند.

به گفته افقی؛ شرکتهای خارجی ثبت شده در منطقه آزاد انزلی طی این مدت از شهروندان کشورهای کره جنوبی، لهستان، روسیه، تاجیکستان، یونان، انگلستان، چین، قزاقستان و آذربایجان بوده اند و حوزه فعالیت این شرکتها بازرگانی، خدماتی و تولیدی است که سرمایه اولیه اظهار شده مجموع 218 شرکت ثبتی در منطقه آزاد انزلی 506 میلیارد ریال اعلام و در عین حال شرکتهای خارجی و شعب شرکتهای خارجی که به ثبت رسیده ،سرمایه اولیه خود را بالغ بر 26 میلیارد ریال عنوان نموده اند.

وی اظهار داشت: براساس این گزارش تعداد شرکتهای ثبت شده از سال 1384 یعنی سال شروع به کار سازمان منطقه آزاد انزلی تا پایان شهریور ماه سال 1395، به تعداد 1741 شرکت رسیده که از این تعداد 164 شرکت خارجی و 21 شعبه شرکت خارجی می باشند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی ادامه داد: اعضای هیأت مدیره شرکتهای ثبت شده در منطقه آزاد انزلی دارای تابعیت کشورهای روسیه، هندوستان، آلمان، چین، پاکستان، تاجیکستان، تایلند، افغانستان، قزاقستان، کره جنوبی، انگلستان، لهستان، سوریه، امارات متحده عربی، آذربایجان، ایتالیا، عراق، اوکراین، نیجریه، ترکیه، سوئد، گرجستان و یونان می باشند که از 33 تا 100 درصد سهام شرکتهای ثبت شده را در اختیار دارند.

افقی گفت: با بهبود و رونق فضای کسب و کار منطقه همانند امکان ثبت شرکت در یک روز کاری، اعمال مزایا و معافیتهای قانونی به سرمایه گذاران، فعالیت بورس کالای این منطقه و اقدامات صورت گرفته در زمینه تسریع در تکمیل پروژه های عمرانی و بهره برداری از طرح های زیرساختی همچون مرکز همایش های و نمایشگاهی منطقه ، حمایت های قانونی صورت گرفته در راستای توسعه صادرات واحدهای تولیدی و فعالین اقتصادی منطقه ، فعالسازی واحدهای راکد صنعتی و تجاری به همراه طرح های توسعه ای همانند مجتمع بندری کاسپین و فرصت های سرمایه گذاریهای گردشگری ،صنعتی و تجاری منطقه آزاد انزلی و اجرای سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی از جمله دلایل افزایش علاقه مندی سرمایه گذاران ایرانی و خارجی برای حضور در منطقه آزاد انزلی به عنوان تنها منطقه آزاد شمال کشور و بهره مندی از مزایا و معافیت های قانونی آن ارزیابی می شود.

وی خاطرنشان کرد: معافیت مالیاتی ۲۰ ساله از تاریخ بهره‌برداری انواع فعالیت‌های اقتصادی، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه، آزادی مشارکت سرمایه‌گذاری خارجی تا سقف ۱۰۰ درصد و معافیت گمرکی برای ورود کالای ساخته شده در منطقه آزاد به داخل کشور به میزان ارزش افزوده از مهمترین مزایای ثبت شرکت در منطقه آزاد انزلی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
كسرا
-
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
۰
۰
شركت هایی كه در مناطق آزاد تاسیس میشن 99 درصد شركت های صوری یا Paper Copany هستند برای فرار از مالیات اونجا دفتر زدن ولی كار اصلیشون یا تهرانه یا جایی غیر از مناطق آزاد

نیازمندی ها