مشاور وزیر خارجه در واکنش به فایل منتشر شده از وزیر خارجه امریکا مبنی بر اینکه این کشور با حضور اسد در انتخابات سوریه مخالفتی ندارد گفت: ملت سوریه نیازی به تأیید یا عدم تأیید آقای جان کری ندارد.
کد خبر: ۹۵۲۸۷۴
حضور اسد در انتخابات سوریه به جان کری ربطی ندارد/ تحولات حلب به نفع محور مقاومت در جریان است

روزنامه پرفروش و مطرح آمریکایی به تازگی، فایل صوتی مربوط به اظهارات جان کری، وزیر خارجه این کشور در نشستی محرمانه با گروهی از غیرنظامیان حامی معارضان سوری‌ها را منتشر کرد.

نیویورک‌تایمز می‎نویسد: جان کری در این نشست بارها و بارها انتقاد کرده که تلاش وی برای دیپلماسی در خصوص سوریه از پشتوانه تهدید جدی حمله نظامی برخوردار نبوده است.

نیویورک‌تایمز در ادامه می‎افزاید: جان کری در بخشی از این نشست محرمانه به سوری‌ها پیشنهاد شرکت در انتخاباتی با حضور «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه را داده است.

حسین شیخ الاسلام مشاور وزیر امور خارجه در گفتگو با جام جم آنلاین پیرامون اظهارات کری درباره آینده سیاسی سوریه و موافقت این کشور با حضور بشار اسد در انتخابات سوریه ابراز داشت: امروز ملت سوریه نیازی به تأیید یا عدم تأیید آقای جان کری ندارد. کاندیداتوری شخص بشاراسد در انتخابات پیش روی سوریه، تنها در گروی شهروندان سوری تعریف می شود و تعیین تکلیف در این مورد نه تنها به وزیر خارجه آمریکا بلکه به هیچ یک از مقامات واشنگتن مرتبط نخواهد بود.

وی تصریح کرد: دولت ایالات متحده در سال 2011 طی یک خطای فاحش راهبردی، گروه‎های تروریستی را تجهیز و به منظور پایین کشیدن حکومت اسد، آنها ر ا به سوریه گسیل کرد. اما امروز کاخ سفید سر خورده از اقدامات خود، دم از حضور بشار اسد در انتخابات سوریه می زند.

مشاور ظریف با تأکید بر اینکه دولت آمریکا در طول شش سال گذشته همه گونه جنایت علیه مردم سوریه روا داشته، می‎افزاید: تصمیم گیرنده اصلی آینده سیاسی دمشق مردم سوریه هستند و اظهار نظرهای مقامات آمریکایی پیرامون این موضوع گزافه گویی محض تلقی می‎شود.

وی با بیان اینکه تحولات میدانی در حلب و سایر نقاط سوریه بشدت به نفع محور مقاومت و سوریها در حال جریان است در پایان خاطر نشان کرد: کاخ سفید علی رغم توافق واشنگتن با مسکو در مورد صلح سوریه، مکان اختفای تروریستها ر ا به روسها اعلام نمی‎کند، چرا که آمریکا بخوبی بر نابودی زود هنگام تروریستها واقف است. معتقدم دوره آقایی آمریکا در منطقه به سر آمده و این مردم منطقه به ویژه ملت سوریه هستند که سرنوشت خود را رقم خواهد زد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
روح الله
-
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
۰
۰
امریكا را باید با ریكا شست اگه كفاف نداد وایتكس باید مورد استفاده قرار داد اگه بازهم جواب نداد نشانه طاعون است و باید اتشش زد /// لعنت بر شغالكده ای به نام امریكا
حمید
-
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
آقا روح الله میشه برنامتون رون رو واسه تمیز كاری امریكا بدونم

نیازمندی ها