معالجات اولیه آزمایشی در مورد این مرد انگلیسی موفقیت آمیز بوده و او کاملا معالجه شده است. اما پزشکان هنوز در مورد اعلام رسمی این مطلب احتیاط به‌خرج می‌دهند.
کد خبر: ۹۵۲۴۶۱
معالجه معجزه ‌آسای بیماری ایدز یک مرد

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از اوبرگیزمو، این روزها به لطف داروهای مدرن ، مبتلایان به ویروس ایدز (HIV) با اینکه هنوز راه قطعی برای معالجه‌شان پیدا نشده است، اما دیگر الزاما آخر و عاقبتشان به مرگ ختم نخواهد شد. به تازگی خبری از انگلیس رسیده که یک مرد کارگر 44 ساله مبتلا به ایدز علائمی را نشان می‌دهد که انگار ویروس اچ.آی.وی کاملا از بدنش ریشه کن و به‌طور کامل معالجه شده باشد.

این کارگر انگلیسی که در طرحی آزمایشی به نام «بزن و بکش» برای معالجه ایدز شرکت داشته و واکسنی برای کمک به سیستم ایمنی بدن که سلول‌های مبتلا به اچ.آی .وی را تشخیص می‌دهد را دریافت و به علاوه دارویی به نام ورینوستات (Vorinostat) را نیز مصرف کرده است. این دارو سلول‌های مبتلای در حال سکون (کمون) که در صورت عدم دریافت کمک با مصرف دارو به دام بیماری می‌افتند را فعال می‌سازد. پس از انجام این مرحله هم دارو به سراغ بخش‌های سالم سیستم ایمنی بدن می‌رود تا به کشتن همه ویروس‌های اچ.آی.وی کمک کند. محققین بر این عقیده‌اند که معالجات فوق به‌صورت تئوری قادر است بدن را کاملا از ویرس پاکسازی کرده و ریشه بیماری ایدز را در فرد مبتلا بخشکاند.

بنا بر آنچه گفتیم، این‌طور به نظر می‌رسد که معالجات اولیه آزمایشی در مورد این مرد انگلیسی موفقیت آمیز بوده و او کاملا معالجه شده است. اما پزشکان هنوز در مورد اعلام رسمی این مطلب احتیاط به‌خرج می‌دهند، چرا که فقط این یک بیمار از بین 50 نفر بیمار مبتلا به ایدز که در این طرح آزمایشی شرکت داشته‌اند علائم معالجه شدن را نشان می‌دهد. به‌علاوه آنها از این بیم دارند که مقدار مصرف او از داروهای عادی که روزمره جهت بیماری ایدزش تجویز شده در بازیافت سلامتی‌اش تاثیر داشته است و نه واکسن و داروهای جدید (یعنی بهبود یافتن او تحت تاثیر عوامل خارجی به غیر از یافته‌های جدید پزشکی یاد شده بوده است).

از سوی دیگر او باید چند ماهی دیگر صبر کرده و تحت نظر باشد تا ثابت شود که ویروس اچ.آی.وی در سیستم بدنش وجود ندارد و کاملا اثبات شود که فقط واکسن و داروی جدید باعث معالجه وی شده است. این آزمایش باید به مدت 5 سال دیگر بر روی مبتلایان به ایدز انجام شود که این خود به آن معنی است که ما هنوز با معالجه کامل بیماری ایدز خیلی فاصله داریم. باا این‌حال نتیجه این آزمایش در مورد همین یک بیمار نیز تا حد زیادی موجب امیدواری پزشکان و بیماران به ایدز در جهان شده است.

مترجم: جواد ودودزاده جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
علی تهرانی
-
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
۰
۰
باسلام:خداراشكر
AIDS
-
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
۳
۰
نمیتونید منو درمان كنید ها ها ها
midis
-
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
عجب :/ - خودت خودتو تسلیم كن پس

نیازمندی ها