موزه ون گوگ آمستردام امروز جمعه 30 سپتامبر ( 9 مهر) اعلام کرد که دو تابلوی مشهور ونسان ون گوگ نقاش مشهور هلندی را که 14 سال پیش از این موزه به سرقت رفته بودند، ماموران پلیس ایتالیا در شهر ناپل کشف کرده اند.
کد خبر: ۹۵۱۱۲۲
کشف 2 تابلوی ربوده شده ونسان ون گوگ + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فرانس پرس، موزه ون گوگ آمستردام افزود: این دو تابلو به نام های « چشم انداز دریا از شونینگن » متعلق به سال 1882 و « خروج از کلیسای نیونن» متعلق به سال 1884 که در اوایل دوران حرفه ای ونسان ون گوگ خلق شده بودند ، در سال 2002 از موزه ای که با آثار این نقاش اختصاص دارد ، به سرقت رفتند. در پی این سرقت پلیس بین المللی حکم تحقیق برای یافتن این تابلوها را در سراسر جهان صادر کرد.

این موزه تاکید کرد: پس از 14 سال این دو تابلو به رغم آسیب های جزئی در شرایط مناسبی بوده و بازسازی خواهند شد. تاریخ بازگشت تابلوهای مسروقه به موزه ون گوگ هنوز اعلام نشده است.

یک گروه ویژه ماموران گواردیا دی فینانزا « ماموران پلیس که وظیفه تحقیق در مورد جنایات سازمان یافته را دارند) این تابلوها را که میلیون ها یورو ارزش دارند در جریان یک تحقیق گسترده که وزیر کشور ایتالیا دستور آن را داده بود در ناپل کشف شدند.

جزئیات کشف این تابلوها هنوز اعلام نشده است.

موزه ون گوگ در سال 1973 افتتاح شد و صدها تابلو، نقاشی آبرنگ و طرح های نقاش مشهور در آنجا نگهداری می شوند.

ونسان ون گوگ در سال 1853 در زوندرت در مرکز هلند متولد شده بود. وی تا زمان مرگش در سال 1890 میلادی بیش از 800 اثر نقاشی را از خود به جا گذاشت.

مترجم: بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها