سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا:

تلاش می‌کنیم مردم ایران اثرات برجام را حس کنند

سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا ضمن تاکید بر «متعهد» بودن تهران به تعهداتش در برجام، گفته است که واشنگتن در تلاش است تا مردم ایران اثرات اقتصادی توافق هسته‌ای را حس کنند.
کد خبر: ۹۴۸۶۴۹
تلاش می‌کنیم مردم ایران اثرات برجام را حس کنند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا در یک مصاحبه درباره برجام تاکید کرده که واشنگتن به دنبال این است که مردم ایران در طول زمان منفعت اقتصادی را در زندگی روزمره خود احساس کنند.

«سحر نوروز زاده» در مصاحبه با بخش فارسی خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان، درباره اجرای برجام و روابط ایران و آمریکا اظهارنظر کرده است.

سخنگوی فارسی زبان آمریکایی گفت:همانطور که حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نیز در سخنرانی خود درمجمع عمومی سازمان ملل گفتند، با وجود اینکه تنها 8 ماه از اجرای برجام می گذرد، ایران رشد اقتصادی داشته، کاهش تورم داشته و حجم فروش نفت ایران به نزدیک دوران پیش از تحریمها رسیده است. به هر حال، امریکا نیز تلاشهای خود را ادامه می دهد و به دنبال این است که مردم ایران در طول زمان منفعت اقتصادی را در زندگی روزمره خود احساس کنند.

وی افزود: اخیرا آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در گزارش خود تایید کرد که ایران تا کنون به مفاد توافق هسته ای پایبند بوده است. با توجه به اینکه برجام به نفع همه طرفین است، ارزیابی ما این است که همه طرفین به تعهدات خود پایبند بمانند. اگرچه شاید نیروهایی در دو طرف وجود داشته باشند که نخواهند از طریق دیپلماسی اجرای توافق هسته ای ادامه یابد.

نوروز زاده در باره آب شدن یخهای دیپلماتیک و چشم انداز عادی شدن روابط میان تهران و واشنگتن گفت: دقیقا نمی‌شود پیش بینی کرد، اما آمریکا همیشه امیدوار بوده و باقی خواهد ماند. شاید 3 سال پیش کسی فکر نمی کرد که با دیپلماتیک سازنده می شود به توافق هسته ای دست یافت. به هر حال برای کاهش تنشها تابوهایی شکسته شده، اقداماتی انجام شده و اگر هم اختلافات جدی و متنوع در میان دو کشور باشد، امیدواریم که در آینده گفتگوهای سازنده داشته باشیم تا نگرانی ها و سوء تفاهمها رو بتوانیم از طریق گفتگو حل کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ناشناس
-
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
۰
۰
نگرانی ها و سوء تفاهمها رو بتوانیم از طریق گفتگو حل كنیم.
منظورش از نگرانی ها اسلامه ها در جریان باشین .
ایرانی
-
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
۰
۰
باركه الله دخترخوب ! تو تلاشتو بكن بقیه اش با ما .!

نیازمندی ها