برای نخستین بار در کشور سرشماری عمومی نفوس و مسکن در کشورمان به روش مدرن و الکترونیکی اجرا می شود.
کد خبر: ۹۴۷۱۰۴
سرشماری پیشرفته در سمنان

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از سمنان، سعید طاهری در نشست خبری به میزبانی مشترک کمیته سرشماری و سازمان برنامه بودجه استان سمنان گفت: هموطنان می توانند از تاریخ 3 لغایت 24 مهرماه سال جاری با مراجعه سرپرست یا یکی از اعضای مطلع خانوار به سامانه اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن مراجعه نمایند.

وی افزود: مهلت ویرایش اطلاعات 22 تا 24 مهرماه تعیین شده و سرپرستان خانوار می‌توانند با مراجعه به سامانه سرشماری اینترنتی مراجعه و اطلاعات خود را ویرایش کنند.

رئیس برنامه بودجه استان سمنان ادامه داد: سرشماری با روش مصاحبه حضوری و مراجعه مستقیم ماموران سرشماری به مکان های سکونت خانوار انجام می شود، در این روش از 25 مهر تا 25 آبان 1395 ماموران با مراجعه به محل زندگی خانوار ها از طریق مصاحبه با یکی از اعضای خانوار اطلاعات مورد نظر را جمع آوری و در تبلت همراه خود ذخیره می نمایند.

طاهری تاکید کرد: افرادی که از طریق اینترنتی فرم خانوار خود را تکمیل کرده اند مجددا توسط مامور سرشماری نمی شوند. مامور سرشماری فقط کد آماری که از طریق سیستم کامپیوتری یا پیامک به آنها داده شده است را دریافت کرده و در تبلت خود وارد می نماید.

رئیس برنامه بودجه استان سمنان با اشاره به اینکه محرمانه بودن اطلاعات از ویژگی های عمده سرشماری هاست. اظهار داشت: هدف کلی سرشماری عمومی نفوس ومسکن،جمع اوری داده ها و اطلاعات پایه ای درباره تعداد ساختار و ویژگی های عمده افراد جامعه و واحدهای مسکونی کل کشور برای برنامه ریزان ،سیاستگذاران،دولت مردان است.

وی افزود: اطلاعات صحیح می توانند مسئولان ما را به ارائه تصمیمات صحیح در راستای توسعه و آبادانی کشور سوق دهند و به همان نسبت ارائه آمار نادرست می تواند ما را از مسیر پیشرفت باز دارد.

سعید طاهری خاطرنشان کرد: مشارکت عمومی همه اقشار جامعه در سرشماری اهمیت دارد و باید شرایطی فراهم شود تا همه مردم برای شرکت در این واقعه علمی و حماسی حضور پر رنگ داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها